– Nowa nazwa to symboliczne otwarcie nowego rozdziału w historii banku. Prostsza i łatwiejsza do wymówienia konstrukcja wpisuje się w strategię Fast Forward, której jednym z filarów jest prostota. Bank wierzy, że nowa marka przypadnie klientom do gustu i pod nowym szyldem będzie jeszcze lepiej odpowiadała na ich potrzeby – czytamy na stronie BGŻ BNP Paribas.

Marka BGŻ BNP Paribas znika z rynku

Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na zmianę nazwy banku BGŻ BNP Paribas S.A. na BNP Paribas Bank Polska S.A. Wcześniej uchwałę w tej sprawie przegłosowali akcjonariusze podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia 11 grudnia br. By zmiana statutu weszła w życie, musi zostać jeszcze zarejestrowana w KRS

Rebranding BGŻ BNP Paribas to także efekt przejęcia Raiffeisen Bank Polska. Doszło do niego w październiku bieżącego roku, a kwotę transakcji ustalono na 3,25 mld złotych. Przejęcie ma wzmocnić pozycję rynkową BGŻ BNP Paribas, a aktywa banku przekroczą 100 mld złotych.

Zmiana nazwy to także pewien plus dla klientów. Polacy przestaną łamać sobie języki, przy wypowiadaniu nazwy banku. Fakt, nowy szyld wciąż nie jest idealny, ale można odnotować pewną poprawę. Szczególnie, że po fuzji z Raiffeisenem istniało ryzyko, że bank będzie nazywał się BGŻ BNP Paribas Raiffeisen Bank Polska…

Warto dodać, że BGŻ BNP Paribas to jeden z tych banków, który w dużym stopniu wspiera branże fintech. Bank zainwestował już w takie startupy jak NuDelta, Autenti, czy Today. Instytucja została też jednym z operatorów piaskownicy regulacyjnej, prowadzonej przez Komisję Nadzoru Finansowego.