Bank Millennium udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą teraz wygodnie kupić bilet, skasować go i okazać do kontroli w telefonie. Kierowcy pojazdów natomiast zapłacą telefonem za faktyczny czas parkowania, bez konieczności płacenia z góry jak w parkomacie.

Czytaj także: Nowy bank w Polsce. Holenderski, ale z Japonii

Jak to działa?

Korzystanie z usługi jest bardzo proste. Użytkownik może zalogować się do aplikacji i wybrać z menu  opcję Bilety i parkomaty. Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, należy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, skasować bilet w aplikacji i np. ustawić go jako wigdet przed zalogowaniem, co pozwala na jego wygodne okazanie podczas kontroli biletów, bez konieczności dostępu do internetu.

W przypadku biletów parkingowych wystarczy podać numer rejestracyjny samochodu, wybrać miasto, strefę i czas ważności biletu oraz pozostawić za szybą winietę moBILET dostępną bezpłatnie w Biurze Strefy Płatnego Parkowania lub kartkę z napisem „moBILET”. Użytkownik może wybrać opcję bez limitu czasu i w dowolnym momencie zakończyć parkowanie lub opcję parkowania przez określony czas, która również pozwala na jego przedłużenie, jak i wcześniejsze zakończenie. W każdym przypadku klient płaci jedynie za faktyczny czas postoju. Opłaty za bilety pobierane są automatycznie z wybranego konta w Banku Millennium.

Nowa usługa proponowana jest we współpracy z firmą Mobile Traffic DATA (moBILET), która jako pierwsza w Polsce udostępniła usługę rozliczania faktycznego czasu postoju w strefach płatnego parkowania oraz zakup biletów komunikacji miejskiej za pomocą telefonu komórkowego. Aktualnie mogą z niej korzystać użytkownicy telefonów z systemem Android, a już wkrótce również z systemem iOS.

Czytaj także: Katowice, Sosnowiec, Gliwice i Zabrze będą miały SkyCash

HCE, ubezpieczenia i PUE ZUS

To kolejna funkcjonalność w aplikacji Banku Millennium – po płatnościach HCE, możliwości zakupu ubezpieczenia  oraz dostępie do Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

Do realizacji płatności HCE (ang. Host Card Emulation) wystarczy telefon wyposażony w jeden z najpopularniejszych systemów operacyjnych, czyli Android 4.4 (lub kolejne wersje) z anteną NFC oraz aplikacją mobilną Banku Millennium. Co istotne, połączenie z internetem nie jest konieczne w momencie płatności – 10 kolejnych płatności można dokonać off-line (pula odnawia się automatycznie przy kolejnym połączeniu  z siecią).

Jeżeli chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne, to rozwiązanie to umożliwia klientom Banku Millennium zakup ubezpieczenia OC/AC oraz Assistance, NNW i ubezpieczenia szyb w pełni online. Zakup ubezpieczenia jest możliwy w aplikacji mobilnej, systemie internetowym Millenet lub z wykorzystaniem obu kanałów jednocześnie, z płynnym przejściem między nimi.