Formuła wystawowo-konferencyjna sprzyjała wymianie wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, panel na temat roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack.

Czego dotyczyło wydarzenie?

12 kwietnia br. w Warszawie odbyło się po raz siódmy największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu – Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Po raz trzeci miejscem spotkania był Stadion PGE Narodowy. W galerii stadionu swoje projekty, inicjatywy, usługi i produkty dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu zaprezentowało 77 wystawców.

Wśród nich obok firm znalazły się: organizacje pozarządowe, spółdzielnie socjalne, media, a także jednostka organizacyjna samorządu województwa i uniwersytet. W wydarzeniu udział wzięło około 2500 zwiedzających. Uczestnicy 7. Targów CSR mogli skorzystać z przygotowanych przez wystawców atrakcji. I tak na przykład firma Siemens zorganizowała na stoisku business mixer o efektywności energetycznej budynków.

Ergo Hestia zaprezentowała i umożliwiła wypróbowanie najnowocześniejszego urządzenia do reedukacji chodu – egzoszkieletu, który na co dzień wykorzystywany jest w terapii ofiar wypadków. Do sklepu w pełni odpowiedzialnego społecznie zaprosiło Jeronimo Martins Polska, a Polpharma umożliwiła zwiedzającym przeprowadzenie badań spirometrycznych, ułatwiających rozpoznanie chorób układu oddechowego.

Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?

Społeczna odpowiedzialność biznesu przejawia się w świadomych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W dobie 4. rewolucji przemysłowej to nic innego jak realne wpływanie na jakość naszych produktów, poprzez innowacje. Te możliwe są dzięki szerokiej współpracy, również wewnątrz organizacji. Synergia i współpraca sprawia, że możemy więcej – ponad podziałami. Takie podejście można zaobserwować nie tylko w Siemensie, ale również u coraz szerszego grona wystawców i uczestników Targów CSR, które w polskich realiach stały się symbolem zmiany – mówi Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Siemens, partnera głównego 7. Targów CSR.
Część konferencyjna

7. Targom CSR towarzyszyła bogata merytorycznie część konferencyjna. Łącznie odbyło się 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. W panelu głównym o roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju rozmawiali: Agnieszka Clarey (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju),Robert Korzeniowski (Ambasador Dobrej Woli UNICEF), Marzena Strzelczak (Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Katarzyna Teter (Bank Zachodni WBK). Dyskusję moderował Michał Szułdrzyński z dziennika „Rzeczpospolita”.

– Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ wyznaczyły kierunek działania państw i biznesu, szczególnie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Zaangażowanie biznesu w realizację ambitnych planów może dobrze służyć samym firmom oraz ich otoczeniu, tego oczekują coraz częściej ich pracownicy i klienci. Zrównoważony rozwój wymaga współpracy, tworzenia szerokich koalicji i partnerstw – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatora 7. Targów CSR.

Premiery publikacji i wyniki konkursów

12 kwietnia br. ukazał się Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”. To już 16. edycja publikacji, tym razem stanowiąca przegląd odpowiedzialnego biznesu za 2017 rok. W najnowszym wydaniu ukazała się rekordowa liczba działań CSR, zgłoszonych przez 177 firm. Po raz pierwszy suma praktyk nowych i długoletnich przekroczyła 1000.

Podczas targów miało także miejsce rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli konkursu Idea Challenge, którego celem było znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu zrównoważonego rozwoju postawionych przez Bank BGŻ BNP Paribas i Kompanię Piwowarską. Uczestnicy wydarzenia poznali też najlepsze artykuły 2017 roku dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzone w konkursie „Pióroodpowiedzialności”.