25 stycznia 2018, 18:30:Fire Talk - Hububu, u. Postępu 14, 02-676, Warszawa

Black Friday – polskie e-sklepy przewidują 10-krotny wzrost liczby zamówień

Black Friday to wielka ściema? Ciekawe wyniki badania Deloitte

Black Friday to dzień, w którym polskie sklepy internetowe generują jeden z największych poziomów sprzedaży w ciągu całego roku. Według szacunków Blue Media, wartość transakcji dokonanych tego dnia wzrośnie pięciokrotnie w porównaniu do innych dni.

Blue Media swoje szacunki opiera na podstawie obserwacji z ubiegłego roku oraz danych pochodzących ze swojego systemu Płatności Online BM, z którego korzysta ponad 2,6 tys. sklepów internetowych.

Czytaj także: Duży wyciek danych w Uberze. Firma zapłaciła okup hakerom

Black Friday – największe święto branży e-commerce?

Black Friday to piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, kiedy to w sklepach ogłaszane są specjalne oferty cenowe na wiele produktów. W Polsce to branża e-commerce wypromowała ideę bardzo dużych promocji, sięgających nawet kilkudziesięciu procent.

Czytaj także: W Internecie Czarny Piątek już sprzedaje

– Rok 2017 wydaje się przełomowym, gdy mówimy o Black Friday i akcjach jemu towarzyszących. O ile do tej pory dzień ten dość nieśmiało starał się zagościć na polskim rynku poprzez samodzielne akcje sklepów i marek, o tyle bieżąca edycja czarnego festiwalu zakupów zaowocuje wieloma akcjami tematycznymi popularnych portali zakupowych, skupiających oferty wielu sklepów w jednym miejscu – mówi Paweł Morozowski z drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Sklep przewiduje dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień na swoich stronach w związku ze zbliżającymi się promocjami.

Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

– Pierwsze plany na działania pojawiają się tuż po wakacjach, natomiast faktyczne przygotowania rozpoczynamy z początkiem listopada. Tradycją lat poprzednich, nie organizujemy wyłącznie Black Friday, lecz Black Weekend. Będą to trzy dni specjalnie przygotowanych ofert w promocyjnych cenach z rabatami sięgającymi od -30 do nawet -60%, oraz wyprzedaże, które sięgają nawet do -80% – mówi Izabela Sobolewska z SuperKoszyk.pl.

Z uruchomieniem promocji na tak dużą skalę, a co za tym idzie z dużo większym ruchem na stronie wiąże się sporo wyzwań.

– Zeszłoroczny Czarny Piątek był dla nas jednym z najlepszych dni pod względem liczby składanych zamówień, jak i wizyt w naszym sklepie. W związku z tym odpowiednio wcześniej zaopatrujemy się w większe ilości towaru. W tym roku zainwestowaliśmy także w infrastrukturę informatyczną zwiększając moce naszych serwerów. Ponadto nasz magazyn będzie wyjątkowo pracował w sobotę i niedzielę następujące po Black Friday, aby sprawnie obsłużyć wszystkich klientów – mówi Hubert Górecki ze sklepu Cocolita.pl.

[BlueMedia/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone