Trwający 8 dni festiwal zakupów miał bardzo pozytywny wpływ na działalność partnerów Allegro. Sprzedający, którzy dołączyli do Black Week, sprzedali o ok. 250-300% więcej produktów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart – w ten sposób klienci mieli zaoszczędzić 45 mln złotych na kosztach dostawy – czytamy w komunikacie.

Allegro podsumowuje Black Week 2020

Podczas Black Week na stronę główną Allegro co sekundę wchodziło średnio 9 klientów. Najpopularniejszymi kategoriami, w których robili zakupy, były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci. 80% przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2 dni. 80% sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy.

Z okazji festiwalu zakupowego na Allegro pojawił się filtr Black Week, który już na etapie wyszukiwania pozwalał zawęzić wyniki tylko do ofert, które były objęte promocją. Dodatkowo zastosowano system weryfikacji cen, aby mieć pewność, że sprzedawcy działali uczciwie. Na przykład – regularna cena sprzedaży była średnią ceną z poprzednich 4 tygodni, a nie ostatnią sprzed promocji.

Z okazji zbliżającego się okresu świątecznego Allegro wprowadziło niższą cenę abonamentu Smart – 39 zł zamiast 49 PLN. Promocja jest dostępna dla nowych i obecnych klientów. Potrwa do 24 grudnia. Kolejne ciekawe rozwiązanie to Raty Od.nowa, czyli limit odnawialny dostępny na Allegro dzięki współpracy z BNP Paribas.