Na razie niedostępne pozostaną przelewy na numer telefonu, ale mają pojawić się jeszcze w tym roku. W tym miejscu przypominamy o wczorajszym tekście, w którym pisaliśmy o nowej funkcjonalności BLIKa, właśnie w zakresie przelewów na numer telefonu – Nowa funkcja w BLIKu już niedługo.

– Uruchomienie płatności BLIK to kolejny krok na drodze do realizacji naszej strategii dostarczania klientom wygodnych, partnerskich rozwiązań, które – pozostając proste w obsłudze – znacznie ułatwiają użytkownikom zaspokajanie rozmaitych codziennych potrzeb. Wystarczy, żeby klienci mieli przy sobie telefon z aplikacją „Mobilny Portfel”, by dzięki BLIKOWI mogli błyskawicznie i bezpiecznie płacić za zakupy w Internecie lub bez potrzeby posiadania przy sobie karty debetowej pobierać gotówkę z bankomatów, czy płacić w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych oraz restauracjach – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Raiffeisen Polbanku.

Czytaj także: Google Chrome wprowadza wbudowanego adblocka

Rekordowy BLIK w 2017 roku

BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. W 2017 roku jego użytkownicy wykonali ponad 33 miliony transakcji, o wartości 4,5 mld zł. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70 proc. wszystkich transakcji – w ten sposób można płacić praktycznie w całym polskim e-commerce. BLIKIEM można także obecnie wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży.

– Przystąpienie kolejnego banku do Systemu BLIK potwierdza zainteresowanie i popularność naszej metody płatności wśród użytkowników bankowości mobilnej. Jesteśmy przekonani, że dzięki udostępnieniu usługi w Raiffeisen Polbanku, zanotujemy kolejne wzrosty i coraz więcej osób będzie miało możliwość sprawdzić jak szybki, wygodny i bezpieczny jest BLIK – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Czytaj także: Karty za 0 zł pod lupą UOKiK. Czy naprawdę nic nie kosztują?

BLIK w aplikacji Mobilny Portfel

BLIK w Raiffeisen Polbanku dostępny jest w aplikacji „Mobilny Portfel”, którą można pobrać w markecie Google Play dla systemu Android oraz w App Store dla iOS. Bank planuje jeszcze w tym roku udostępnić kolejne usługi BLIK, jak OneClick, Pay-By-Link czy P2P. Dodatkowo aplikacja Mobilny Portfel już niedługo zyska całkowicie nowy, bardzo wygodny, interfejs oraz ciekawe rozwiązania, jak: płatność za bilety komunikacji miejskiej, parkingi i mobilną autoryzację.

– Rozmaite cyfrowe rozwiązania, które pomagają klientom w obsłudze ich potrzeb finansowych „tu i teraz”, rozwijają się bardzo dynamicznie. W ramach strategii digitalizacji Raiffeisen Polbank również eksploruje ten obszar – mówi Tomasz Dymkowski.

– Oprócz rozwiązań będących już standardem, jak wygodny dostępu do rachunku i usług transakcyjnych z poziomu telefonu, daliśmy też użytkownikom smartfonów możliwość realizacji płatności zbliżeniowych NFC, natychmiastowej wymiany walut na platformie R-Dealer czy dostęp do atrakcyjnych usług i zniżek w programie zakupowym #korzystaj. Nasza aplikacja Mobilny Portfel staje się nie tylko centrum obsługi finansów osobistych z poziomu smartfona, ale również aplikacją ułatwiającą codzienne życie naszych klientów – dodaje Tomasz Dymowski.

Na razie BLIK jest dostępny dla klientów 11 banków: Alior Bank, PKO Bank Polski, BZ WBK, mBank, BGŻ BNP Paribas, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Getin Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, Orange Finanse i Raiffeisen Polbank. Niedługo do systemu dołączy także Bank Pekao. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Bank Pekao udostępni BLIKA.