Drugi kwartał 2020r. to pod względem transakcyjnym najlepsze trzy miesiące w historii systemu. W tym czasie odnotowano blisko 100 mln transakcji oraz blisko 5,5 mln aktywnych użytkowników. Odpowiedzi na pytanie o dużą popularność polskiego systemu płatności mobilnych dostarczają badania KANTAR realizowane w czasie drugiego kwartału bieżącego roku. Aż trzy czwarte Polaków używających aplikacji bankowych zadeklarowało, że korzysta z BLIKA przynajmniej czasami, a kolejne 23% zna markę, mimo że jeszcze nie korzysta z usługi.

BLIK raport Kantar popularność

BLIK najpopularniejszą usługą w bankowych aplikacjach mobilnych

Wśród funkcji BLIKA największą popularnością cieszy się oczywiście możliwość płacenia w e-commerce – 81 proc. badanych wie o takiej funkcji a 60 proc. z niej korzysta. Na drugim miejscu znalazły się przelewy na numer telefonu BLIK – aż 78 proc. badanych wskazało, że wie o tego typu funkcji a połowa korzysta z niej. Na trzecim miejscu znalazły się płatności w tradycyjnych sklepach – z wynikiem – odpowiednio – 73 i 33 proc.

W autorskiej metodologii Kantara (MDS Meaningful, Different Salient) służącej pomiarowi siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand Power BLIK uzyskał w drugim kwartale 37 proc. wyprzedzając takie marki jak Visa (27 proc.), Mastercard (22 proc.), G-Pay (5 proc.), Revolut (5 proc.) oraz Apple Pay (3 proc.). Głównymi czynnikami wpływającymi na siłę marki w kategorii płatności są kwestie związane z wygodą używania, bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania – czytamy w komunikacie.

– BLIK jest obecnie najsilniejszą marką w kategorii nowoczesnych płatności w Polsce. Co istotne – cały czas wzmacnia swoją pozycję. Jest także najszybciej rosnącą w świadomości badanych innowacją na rynku płatności bezgotówkowych powiększając dystans do innych rozwiązań – często oferowanych przez globalnych graczy – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Teraz jednym z głównych celów Polskiego Standardu Płatności jest wyjście za granicę. Dodatkowo już niedługo BLIK stanie się zbliżeniowy i będzie można nim płacić na całym świecie. To efekt partnerstwa z Mastercard, który za udziały w Polskim Standardzie Płatności zapłacił około 83 mln złotych.