To właśnie płatności BLIKIEM w Internecie cieszą się największą popularnością. Użytkownicy realizują w ten sposób 75% wszystkich transakcji przy użyciu systemu. Taka płatność jest wygodna, ale także bezpieczna – ponieważ nie wymaga podawania numeru karty płatniczej, czy wpisywania danych logowania do bankowości elektronicznej.

Płatności BLIKIEM bezpośrednio z banera reklamowego

Kolejnym elementem ułatwiania zakupów w e-commerce jest wprowadzenie możliwości zapłacenia za produkt lub usługę bezpośrednio na banerze reklamowym, który jej dotyczy. W ten sposób sklep internetowy może sprzedawać swoją usługę już na etapie reklamowania jej w Internecie – na dowolnej stronie. Użytkownik nie musi przechodzić z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić bezpośrednio BLIKIEM na banerze reklamowym sklepu.

Premierowe wykorzystanie zakupu z banera stworzono w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska. Klienci mogą w ten sposób wspierać ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia BLIK podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z Tpay.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wsparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność BLIKIEM.