Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie UNIMOT S.A. obejmie udziały w Green Electricity sp. z.o.o, która jest operatorem platformy blinkee.city oraz zapewni dodatkowe finansowanie w zależności od potrzeb spółki. W ramach uzgodnionej współpracy, firmy planują wykorzystać także sieć stacji AVIA jako centrum obsługi elektromobilności w mniejszych miastach.

Inwestycja z nieoczekiwanej strony?

Importer paliw ciekłych i gazowych inwestuje w rozwiązanie elektromobilne. Coś zatem musi być na rzeczy.

Wynajem hulajnogi elektrycznej w blinkee.city wynosi 2,50 zł opłaty wstępnej i 49 groszy za minutę.

– Doświadczenie związane z rozwojem sieci AVIA pozwoli zaoferować pakiet franczyzowy platformy blinkee.city w Polsce oraz innych krajach europejskich. Działania są obecnie w fazie planowania, ale widzimy ogromny potencjał. Chcemy maksymalnie wykorzystać szanse, jakie daje rozwój koncepcji sharing economy – wyjaśnia Adam Sikorski, Prezes Zarządu UNIMOT S.A. W Polsce sieć AVIA, która rozwijana jest w kraju przez spółkę UNIMOT, liczy już niemal 50 stacji. W całej Europie jest ponad 3 tys. stacji pod szyldem AVIA.

Blinkee.city utrzymuje, że jest w fazie dynamicznego rozwoju

Firma w 3 lata pozyskała 300 tys. zarejestrowanych użytkowników, którzy którzy tylko w 2018 r. przejechali w sumie ponad 5 mln 600 tys. km. 100% rozwiązań informatycznych oraz elektronicznych zastosowanych w blinkee.city jest autorstwa założycieli firmy. Spółka chce nie tylko powiększać flotę w krajach, w których udostępnia jednoślady (Hiszpania, Szwecja, Węgry, Rumunia), ale także planuje ekspansje na kolejne państwa. W planach jest także rozwój jakościowy aplikacji oraz dodawanie kolejnych funkcji np. aktywny cennik oraz kody rabatowe.

Współczesny rynek motoryzacyjny rozwija się stopniowo w kierunku pojazdów elektrycznych oraz usług związanych z wynajmem i współdzieleniem tego typu pojazdów. Kraje inwestują w rozwijanie transportu niskoemisyjnego, m.in. ze względu na informacje o globalnym zanieczyszczeniu środowiska. W Europie przoduje pod tym względem Norwegia, w której w 2018 r. co trzeci kupiony samochód był elektryczny. W Polsce największą popularność zdobywają jednoślady elektryczne – skutery i hulajnogi, które z powodzeniem uzupełniają system nowoczesnej komunikacji miejskiej.