W trzecim kwartale 2018 roku odnotowano blisko 250 tys. użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Obecnie jest to już 397,8 tys.  W ciągu roku wzrost ten sięgnął 60 proc., a w stosunku do ostatniego kwartału 11 proc. W okresie od lipca do końca września ponad 147 tys. osób zalogowało się na rachunek wyłącznie za pośrednictwem kanałów mobilnych.

Aplikacja_mobilna_AliorBank

6,4 mln płatności zbliżeniowych smartfonem via Apple Pay i Google Pay

W tym samym okresie ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy. Można więc powiedzieć, że karty płatnicze „podpięte” do smartfona były używane przez klientów Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe blisko 50 razy na minutę. Z kolei suma pozostałych transakcji finansowych zrealizowanych w trzecim kwartale tego roku przez użytkowników obu aplikacji mobilnych (przelewy, płatności p2p, doładowania, automatyczna spłata kredytu itp.) wyniosła 4,5 mln.

– Liczby te pokazują, jak bardzo rośnie popularność bankowości mobilnej Alior Banku, ale także to jak zmieniają się zwyczaje klientów. W tej chwili w swoim smartfonie mogą zrobić naprawdę wiele, nie tylko nim płacić czy sprawdzić stan rachunku, ale także dokonać przelewu czy wziąć pożyczkę – mówi Wioletta Kleczka, Dyrektor Działu Środków Powierzonych Alior Banku, która odpowiada w banku za tzw. digitalizację klientów, czyli zachęcanie ich do korzystania z kanałów cyfrowych.