Automatyczne płatności za przejazdy autostradami, jakie latem 2019 r. udostępniła spółka Blue Media, cieszą się coraz większą popularnością. Z Autopay korzysta już ponad 400 tys. kierowców, którzy opłacili automatycznie prawie 4 mln przejazdów.

Spółka Autopay Mobility z siedzibą w Warszawie została powołana na początku 2020 r. Jej głównym celem jest zarządzanie usługą automatycznych płatności oraz jej dalszym rozwojem. Pod koniec października 2020 r. – na mocy planowanej reorganizacji i wraz z podniesieniem kapitału zakładowego spółki oraz zaktualizowaniem wpisu do KRS – spółka Autopay Mobility stała się podmiotem świadczącym usługi Autopay, przejmując je bezpośrednio od Blue Media.

Ambitne plany nowej spółki

– Zainteresowanie automatycznymi płatnościami za autostrady przeszło wszelkie oczekiwania, zarówno nasze, jak i naszych partnerów – operatorów autostrad. Taka usługa z pewnością była bardzo potrzebna, o czym wie każdy, kto jeszcze dwa lata temu jechał samochodem na wakacje nad morze – komentuje Sebastian Ptak, prezes zarządu Blue Media.

– Chcemy dalej rozwijać tę usługę, dlatego nieuniknionym krokiem było powołanie odrębnego podmiotu, który koncentruje się w stu procentach na tym zadaniu.

Na stanowisko zarządzających spółką Autopay Mobility powołani zostali Miłosz Kurzawski, dotychczas pełniący rolę dyrektora ds. rozwoju biznesu w Blue Media oraz Bartłomiej Gast, prokurent Blue Media. Obaj managerowie od początku są związani z rozwojem Autopay w ramach struktur Blue Media. Do ich zadań należy m. in. rozwijanie współpracy z bankami oraz innymi partnerami biznesowymi, chcącymi oferować usługę Autopay w swoich aplikacjach oraz ekspansja zagraniczna firmy.

Autopay będzie globalne?

– Jako Autopay Mobility chcemy rozwijać usługi mobility nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie. Prowadzimy szereg rozmów z zagranicznymi partnerami, aby w najbliższych miesiącach uruchomić pierwsze usługi poza granicami Polski – zapowiada Bartłomiej Gast, współzałożyciel Autopay Mobility.

– Plany mamy ambitne – chcemy scyfryzować infrastrukturę drogową, by nadążała za coraz szerszym upowszechnianiem się nowych technologii wśród polskich kierowców. Na co dzień korzystamy z aplikacji do nawigacji, kupujemy online wyposażenie auta jak opony, ubezpieczenie czy nawet całe auta. Jednocześnie infrastruktura drogowa wciąż nie jest gotowa na “cyfrowego” kierowcę – pobieramy fizyczne bilety na autostradach czy parkingach, naklejamy na szyby winiety czy płacimy za paliwo przy kasie. W Autopay Mobility pracujemy nad usługami mobility dla autostrad, parkingów, myjni, stacji benzynowych oraz ładowarek do aut elektrycznych na miarę naszych cyfrowych czasów.

/Fintek.pl