Bank BNP Paribas współpracował z Envirly już wcześniej, oferując rozwiązanie swoim klientom biznesowym.  Umowa inwestycyjna została podpisana 24 listopada. Oba podmioty zostały ostatnio wyróżnione na Gali Fintech Awards, zdobywając główną nagrodę w kategorii ImpactTech.

Bank BNP Paribas inwestuje w startup Envirly

Wraz z wdrożeniem unijnej dyrektywy CSRD, począwszy od 2024 roku, kolejne kategorie przedsiębiorstw, już nie tylko te największe, będą musiały mierzyć swój ślad węglowy i uwzględniać go w sprawozdaniach rocznych. BNP Paribas od 2022 r. pomaga swoim klientom przygotować się do nowych wymogów, oferując możliwość skorzystania z narzędzia Envirly.

Startup zwyciężył w Office Hours – autorskim, programie wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w BNP Paribas. W 2023 roku rozpoczął się pilotażowy etap wdrożenia, którego celem jest dopasowanie narzędzia do potrzeb klientów banku oraz opracowanie przeznaczonej dla nich oferty.

– Mierzenie śladu węglowego do niedawna dotyczyło to tylko największych firm, ale niebawem stanie się koniecznością także dla tych mniejszych, jeśli nie będą chciały wypaść z łańcuchów dostaw. Dlatego postrzegamy platformę Envirly, która umożliwia proste liczenie śladu węglowego nawet firmom, które nie wiedzą, jak się za to zabrać, za bardzo przyszłościowe przedsięwzięcie – mówi Jarek Rot, Dyrektor Wykonawczy Obszaru Zrównoważonego Rozwoju, Bank BNP Paribas.

Oprócz Banku BNP Paribas w Envirly  inwestują     dwa fundusze venture capital: Tangent Line VC i Aligo VC oraz czterech inwestorów prywatnych.

– Cieszymy się, że bank BNP Paribas, podobnie jak pozostali inwestorzy uczestniczący w tej rundzie finansowania, kolejny raz okazał nam zaufanie. Udział w Office Hours i późniejsza możliwość współpracy z bankiem i jego klientami to dla nas szansa na dotarcie z platformą do nowych grup odbiorców, często do firm, które dopiero uczą się, jak istotne jest mierzenie śladu węglowego i zarządzanie ESG. Liczba takich podmiotów stale rośnie. Dlatego ogłoszona dziś inwestycja jest tak istotna – pozwoli nam bowiem na skokowy wzrost skali działania – mówi Mateusz Masiak, CEO Envirly.