– W coraz bardziej cyfrowym świecie nie ma innego wyjścia niż podążać za nowymi technologicznymi trendami, albo je wyprzedzać. W Banku BNP Paribas od dawna bierzemy aktywny udział w rewolucji cyfrowej. Nie boimy się nowych wyzwań i wychodzimy naprzeciw użytkownikom bankowości elektroniczne i mobilnej. Dowodem tego są chociażby takie nasze działania, jak wprowadzenie wideoweryfikacji przy zakładaniu konta, zdalne podpisywanie dokumentów przez platformę Autenti, czy wiele funkcjonalności w naszej aplikacji mobilnej Gomobile i na stronie internetowej banku – mówi Izabela Tworzydło, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy BNP Paribas Bank Polska.

– Przejawem naszego otwartego i aktywnego podejścia do cyfrowej rewolucji jest też gotowość na nowe formy komunikacji. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z portalem fintek.pl, który dobrze wyczuwa trendy na rynku nowych technologii i na bieżąco o nich informuje. Cieszymy się, że wspólnymi siłami będziemy mogli przybliżać bankowy świat – mówi dodaje Izabela Tworzydło.

Współpraca Banku BNP Paribas i Fintek.pl

Polski sektor bankowy już od dłuższego przechodzi szybki proces digitalizacji. Z badania Digital Performance Index, przeprowadzonego przez Accenture wynika, że polskie banki są bardziej aktywne cyfrowo niż ich zagraniczni konkurenci w obszarze trzech z czterech najbardziej kluczowych pól. Średnia ocena dla polskich podmiotów bankowych była wyższa od średniej europejskiej w kategoriach: sprzedaż, tworzenie oraz zarządzanie. Gorzej nasz rodzimy sektor wypadł jedynie, jeśli chodzi o planowanie.

– Cyfryzacja polskich banków sprawia, że zbliżamy się powoli do zatarcia granicy między nimi, a podmiotami fintechowymi. Razem z redaktorami Fintek.pl uważamy, że proces technologicznej ewolucji sektora powinien skupiać jeszcze większą uwagę mediów niż miało to miejsce do tej pory. Stąd właśnie projekt taki jak #GoDigital, który realizujemy wspólnie z BNP Paribas i partnerstwo merytoryczne – komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający Fintek.pl i KLANG! Media.

BNP Paribas to jeden z największych banków w Polsce zarówno pod względem liczby klientów, jak i wartości aktywów. Właściciele i redaktorzy Fintek.pl uważają, że współpraca z takim podmiotem wniesie wartość dodaną zarówno dla portalu, jak i dla jego czytelników.

– Fintek.pl to nie tylko aktualności z sektora fintech, ale też serwis, który ma dostarczać czytelnikom inspiracji. Pokazujemy, że fintech dzieje się teraz. Na naszych oczach zmienia się rzeczywistość i to co kiedyś wydawało się niemożliwe, dzisiaj jest dostępne na wyciągnięcie ręki. Za najlepszymi usługami fintech, z których dzisiaj korzystają miliony Polaków – często nawet o tym nie wiedząc – stoi praca wielu ludzi i tę pracę pokazujemy. BNP Paribas to bank, który jest motorem innowacji finansowych i współpracy ze startupami. Cieszymy się, że nasza praca redakcyjna pomaga rozwijać fintech w Polsce – dodaje Łukasz Piechowiak, redaktor naczelny Fintek.pl.

Współpraca zakłada wspólne realizowanie artykułów eksperckich, materiałów wideo oraz podcastów z serii #GoDigital. Nacisk na działania komunikacyjne ma stworzyć przestrzeń do ciekawych pomysłów na dyskusję, która według przedstawicieli Fintek.pl, będzie punktem wyjścia do stworzenia wielu wartościowych materiałów w kontekście polskiego sektora bankowego.

Pierwszy podcast z serii #GoDigita, czyli rozmowę z Grzegorzem Wójcikiem, CEO Autenti można znaleźć tutaj.