W treści SMS może pojawić się prośba o dopłatę niewielkiej kwoty lub kliknięcie w link, co  może narazić klienta na wyłudzenie loginu i hasła do bankowości lub haseł służących do autoryzacji transakcji.

Uwaga na fałszywe SMS-y

W związku z tym BNP Paribas przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Pamiętajmy, aby nie klikać w linki przesyłane w wiadomościach SMS – w ten sposób możemy zostać przekierowani do strony wyłudzającej dane do logowania. Użytkownik nie powinien także podawać danych uwierzytelniających, dopóki nie ma pewności, że prosi go o to zaufany serwis banku. Autoryzujmy hasłem SMS tylko te transakcje, które chcieliśmy wykonać – uważnie czytajmy treść wiadomości. Sprawdzajmy kwotę i numer konta odbiorcy.

Poniżej screeny przykładowych wiadomości:

Fałszywe SMS-y BNP Paribas

BNP Paribas informuje, że pomoc w sprawach dotyczących bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej – w tym możliwość zgłoszenia ewentualnych incydentów naruszenia bezpieczeństwa – można uzyskać kontaktując się centrum telefonicznym pod numerami: 801 321 123 – dla połączeń krajowych i +48 22 134 00 00 – dla połączeń krajowych i z zagranicy.

Taka forma ataku hakerskiego określana jest jako phishing. Oszuści podszywają się pod różne instytucje, w celu wyłudzenia danych do bankowości internetowej. Jest to jedna z najbardziej popularnych metod wyłudzania pieniędzy, dlatego miejmy się na baczności. Zawsze uważnie czytajmy treść komunikatów, a w razie wątpliwości skontaktujmy się z daną firmą, pod którą podszywa się złodziej.