Nowa usługa pozwoli klientom indywidualnym szybciej i wygodniej potwierdzić swoją tożsamość podczas wnioskowania o kredyt online. Początkowo będzie dostępna w sklepach internetowych, w których Bank BNP Paribas finansuje zakupy na kredyt.
Dzięki usłudze AIS od Blue Media bank może łatwo zweryfikować osoby starające się o kredyt. Wszystko dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o które Blue Media – jako licencjonowany przez KNF podmiot – może prosić klientów indywidualnych. Przypomnijmy, że Blue Media uruchomiło tę usługę w listopadzie 2019 roku.

Do tej pory potwierdzenie tożsamości było realizowane poprzez tzw. “przelew złotówkowy”, jaki klient wykonywał ze swojego rachunku. Teraz wystarczy, że klient zaloguje się do swojej bankowości elektronicznej i wyrazi zgodę na przekazanie danych. Informacje za pośrednictwem Blue Media zostaną natychmiast przekazane do Banku BNP Paribas i na ich podstawie zostanie potwierdzona tożsamość klienta, która jest podstawą uruchomienia kredytu i finansowania zakupu przez bank.

Nowe możliwości dzięki PSD2

Nowa usługa BNP Paribas funkcjonuje w oparciu o możliwości, jakie daje otwarta bankowość, wprowadzona jesienią ubiegłego roku unijną dyrektywą PSD2. Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o rachunkach bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca potwierdzenie swojej sytuacji finansowej przed innymi instytucjami. Co ważne, wgląd w informacje o rachunku mogą mieć tylko podmioty posiadające odpowiednią licencję i tylko na życzenie właściciela rachunku.

– Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego. Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i ecommerce. Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych – mówi Krzysztof Ambroziak, Relations Director w Blue Media.

Projekty prowadzone w ramach otwartej bankowości stwarzają nowe perspektywy dla klientów banków i instytucji finansowych. Dają klientom szansę na dostęp do spersonalizowanych produktów i ofert jeszcze lepiej dopasowanych do ich potrzeb.
– W Polsce rewolucja otwartej bankowości dopiero się zaczyna. Na rynku bankowym pojawiają się pierwsze produkty oparte na usługach AIS i PIS. Proces potwierdzania tożsamości klienta, który zaproponowaliśmy w Banku BNP Paribas upraszcza procedurę potwierdzenia wiarygodności klienta (KYC), a jednocześnie daje możliwość szybkiej weryfikacji tożsamości online. Proces kredytowy nie tylko się skraca, ale także jest mniej narażony na ludzkie błędy i nieuwagę, przez co automatycznie staje się bardziej efektywny oraz bezpieczny – mówi Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji Personal Finance w Banku BNP Paribas

/IP