Booste, fintech oferujący kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing, zebrał 54 mln zł finansowania w rundzie A. Inwestorem jest DialCom24. Pięć miesięcy od pozyskania pierwszego klienta w Polsce startup wchodzi ze swoją ofertą jednocześnie na trzy nowe rynki: w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.

Revenue-based financing

Oferowany przez Booste.com revenue-based financing (RBF) to elastyczny model finansowania umożliwiający dopasowywanie warunków spłaty do wysokości przyszłych przychodów klienta.

Platforma nie wymaga przedstawiania gwarancji ani zabezpieczeń osobistych, daje za to możliwość samodzielnego określenia częstotliwości i formy zwrotu. Klient otrzymuje dostęp do kapitału w ciągu 24 godzin od zaakceptowania oferty, a pozyskane środki może wykorzystać na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie działań marketingowych. W zamian Booste pobiera jedną, stałą opłatę: odpowiednio 6 proc. albo 9 proc.

Platforma współpracuje również z agencjami marketingowymi i udostępnia klientom bazę wiedzy obejmującą webinary oraz inne materiały edukacyjne na temat optymalizacji działań marketingowych. Pracuje też nad wdrożeniem kolejnych usług wspierających biznesy e-commerce w sprzedaży.

– Ostatni rok sprzyjał branży e-commerce: w samej Wielkiej Brytanii w styczniu zanotowano wzrost sprzedaży online o 74 proc. rok do roku. Cieszymy się, że dzięki pozyskanym środkom możemy zaoferować wsparcie e-commercom w kolejnych krajach europejskich. Na pewno się na nich nie zatrzymamy – mówi Jakub Pietraszek, CEO i współzałożyciel Booste.

RBF stale zyskuje na popularności: według prognoz do 2027 roku na poziomie globalnym rynek ten ma osiągnąć wartość 42,34 mld USD przy średnim rocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 61,8%.

Booste to projekt venture buildingowy funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. W styczniu 2021 r. startup ogłosił pozyskanie finansowania w wysokości 2 mln zł i już wtedy zapowiadał, że pracuje nad zebraniem kolejnej rundy.