Takiej platformy do zakupu aut w abonamencie jeszcze w Polsce nie było. Oferuje 13 kategroii pojazdów, 30 najpopularniejszych marek, 150 modeli samochodów i ponad 1 000 wersji wyposażenia. Ogromny wybór, intuicyjność serwisu a przede wszystkim jego innowacja przekonują do siebie klientów.

Samochód jak komórka

Wielu Polaków traktuje samochód jak inwestycję, często wydając na zakup auta oszczędności życia. Nie warto. Po 3 latach auto traci połowę wartości. Samochód powinno się traktować jak telefon i płacić za niego miesięczny abonament – przekonuje Łukasz Domański, prezes i współzałożyciel carsmile. Abonament to najbardziej ekonomiczny i najwygodniejszy model użytkowania auta. Użytkownik nie ponosi kosztu utraty wartości, kosztu ubezpieczenia czy napraw. Jeździ nowym, zaawansowanym technologiczne samochodem.

Celem twórców carsmile jest skokowe zwiększenie siły nabywczej gospodarstw domowych na rynku motoryzacyjnym. 3-osobowa rodzina osiągająca dochód na poziomie średniej krajowej, czyli ok. 10 tys. PLN,  ma dziś zdolność kredytową na poziomie ok. 50 tys. PLN przy zadłużeniu na 5 lat. Za tę kwotę może kupić np. nowego Opla Corsę, który trzeba następnie zarejestrować, ubezpieczyć i serwisować. Ta sama rodzina mogłaby w abonamencie jeździć Oplem Astrą, Nissanem Qashqai lub Skodą Octavią, czyli samochodami z wyższej półki, a dodatkowo nie ponosić kosztów ubezpieczenia, serwisu ani opon. Brzmi kusząco?

carsmile 2

Zakup samochodu jak kupno zegarka

Dzięki zastosowaniu narzędzi z obszaru big data, platforma dostosowuje rodzaj prezentowanych samochodów do wiedzy, jaką ma o użytkowniku. Sam użytkownik, poszukując auta dla siebie, w pierwszym kroku definiuje typ samochodu, określa czy auto ma służyć celom firmowym czy prywatnym oraz wybiera maksymalną wysokość abonamentu. Jego średnia wartość oscylować będzie w granicach około 1300 zł. Te podstawowe kryteria pozwalają na wyświetlenie tzw. hot deals, czyli najlepszych ofert, a w kolejnym kroku rozwinięcie pełnej oferty samochodów spełniających wybrane kryteria. Można je sortować wykorzystując filtry dotyczące marki, modelu, rodzaju nadwozia, silnika, itp.

Cały proces zamówienia samochodu odbywa się online. Algorytm weryfikuje dane osobowe oraz sprawdza użytkownika w bazach dłużników. Jeżeli decyzja jest pozytywna, następuje potwierdzenie warunków, a następnie na ekranie wyświetla się 1-stronicowa, bardzo prosta umowa, której treść użytkownik akceptuje otrzymanym kodem SMS. Weryfikacja tożsamości następuje poprzez przelew bankowy pierwszej raty. Zamówiony samochód można odebrać w salonie lub może on być dostarczony pod wskazany adres. Równie prosta jest płatność abonamentu. Użytkownik może podpiąć do swojego konta kartę lub korzystać z pay-by-linków.

Pierwszy #Car(Fin)Tech

– Moment na start carsmile jest idealny. Marki samochodowe zmieniły sposób komunikacji. Nie mówi się już ile auto kosztuje, ale za jaką kwotę miesięcznie można nim jeździć.  Mamy coraz bardziej świadomych użytkowników. Jeszcze do niedawna tylko przedsiębiorca wiedział, że leasing jest bardziej opłacalny niż własność. Dziś w podobny sposób zaczynają myśleć konsumenci – podsumowuje Łukasz Domański.

Dostępne marki: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, Infiniti, Jaguar, Jeep, KIA, Landover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo.

Dostępne kategorie: cabrio, hatchback, kombi, sedan, coupe, SUV, crossover, van, użytkowy, minivan, pickup, terenowy, elektryczny, miejski, premium, rodzinny, sportowy.

carsmile 1

Carsmile/Asia Stankiewicz