Klient może teraz zrobić dowolne zdjęcie obuwia czy torebki i za pomocą wyszukiwarki obrazu zobaczyć najbardziej podobne produkty w ofercie CCC. Z rozwiązania udostępnionego w sklepie internetowym ccc.eu mogą w pierwszej kolejności skorzystać użytkownicy w Polsce i na Węgrzech.

Sklep CCC wprowadza wyszukiwanie obrazem

To spersonalizowana dla CCC wersja technologii wykorzystywanej w Google Lens, która opiera się na zastosowaniu analizy obrazu przez głębokie sieci neuronowe. Algorytm identyfikuje charakterystyczne cechy danego produktu oraz wyszukuje najbardziej podobne ze zbioru produktowego sklepu. Co więcej, potrafi rozpoznać i wyodrębnić wszystkie produkty znajdujące się na zdjęciu, będące jednocześnie w ofercie sklepu. Dzięki temu użytkownik może wybierać np. buty i torebkę, w sytuacji gdy oba te produkty znajdują się na jednym zdjęciu – czytamy w komunikacie.

Za wdrożenie odpowiada firma Yoshi.AI, która jest globalnym partnerem Google Cloud. Wcześniej spółka pomogła CCC we wprowadzeniu głosowego i tekstowego asystenta wirtualnego, który wspiera zarówno proces sprzedaży jak i dział obsługi klienta.

Kilka dni temu pisaliśmy o podobnym wdrożeniu w sklepie internetowym Castorama – wystarczy zrobić zdjęcie i wyszukać produkt obrazem.