Mobilność jest najszybciej rozwijającym się obszarem w e-commerce – z mobilnych wersji Ceneo.pl korzysta już ponad 35% użytkowników.
– Robimy wszystko, aby nasi użytkownicy mieli do dyspozycji jak najbardziej intuicyjne i wygodne w obsłudze rozwiązania. Cieszymy się, że doceniają je także eksperci z branży. Dziękuję wszystkim za to wyróżnienie – Jury, Izbie, naszym klientom, a także całemu zespołowi Ceneo.pl, który na to z ogromnym zaangażowaniem zapracował. Gratuluję też pozostałym wyróżnionym – cieszę się, że mobilność staje się coraz istotniejszym kryterium rynkowego sukcesu! – mówi Dariusz Grabowski, kierownik Działu Rozwoju Produktu Ceneo.pl.
Czytaj także: Te FinTechy pomogą Ci zaoszczędzić na święta
Mobilność to klucz!
Dzięki zakończonemu w 2016 roku procesowi uspójnienia poszczególnych odsłon aplikacji mobilnych oraz lekkiej wersji platformy Ceneo.pl, jej użytkownik zawsze – niezależnie od tego z jakiego urządzenia korzysta, odnajduje się bez problemu w serwisie, nie musząc uczyć się na nowo jego poszczególnych funkcjonalności.
M-commerce w Ceneo.pl to aplikacje mobilne na wszystkie najpopularniejsze platformy: Android, iPhone oraz WP, aplikacje mobilne na iPada i Windows tablet oraz specjalna aplikacja modowa iPadModa. Każda z aplikacji mobilnych została zaprojektowana z jednej strony zgodnie z UI (User Interface) danej platformy, z drugiej – z zachowaniem jednolitego stylu i intuicyjności kojarzonych z serwisem Ceneo.pl.
Aplikacje mobilne Ceneo.pl są najwyżej ocenianymi aplikacjami e-commerce w marketach i łącznie zostały pobrane już ponad 2 mln razy. Mówiąc o m-commerce w Ceneo.pl trzeba także pamiętać o lekkiej stronie wersji serwisu, która została zaprojektowana i zoptymalizowana pod kontem małych ekranów oraz łącza posiadanego użytkownika. User Interface wersji lekkiej jest spójny z całą mobilnością w serwisie Ceneo.pl.
Korzystając z mobilnego Ceneo.pl, po zalogowaniu się na swoje konto, każdy użytkownik ma dostęp do swoich danych adresowych, historii zamówień czy ulubionych produktów, niezależnie od miejsca oraz platformy z jakiej korzysta.
Zakupy w sieci na urządzeniach mobilnych
Innowacyjnym rozwiązaniem jest także mobilne „Kup na Ceneo”. To funkcjonalność umożliwiająca złożenie zamówienia jednym kliknięciem na platformach mobilnych. Oprócz wygody, intuicyjności, dostępności, oszczędności czasu oraz archiwizowania danych z dotychczasowych zakupów, każda transakcja w „Kup na Ceneo” jest premiowana punktami lojalnościowymi, które można wymieniać na zniżki na kolejne zakupy lub nagrody rzeczowe. „Kup na Ceneo” jest tym samym najprostszą formą realizacji zakupów w Internecie.
Mobilny trend potwierdzają wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Ceneo.pl w październiku 2016 roku. Podczas zakupów w sieci 75% Polaków korzysta z laptopów, a 45% – z komputerów stacjonarnych, jednak z roku na rok ich udział maleje, zastępowany przez dynamicznie rosnący odsetek urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów.
Tylko w przypadku smartfonów ich udział urósł w ciągu ostatniego roku aż dwukrotnie – z 21 do 42%, i niemal zrównał się z popularnością komputerów stacjonarnych. Podobnie jest z tabletami: w 2016 roku korzystało z nich podczas zakupów prawie 20% internautów, podczas gdy w roku 2014 – zaledwie 8%. Z urządzeń mobilnych w szczególności korzystają osoby młodsze – 61% nastolatków oraz 54% dwudziestolatków.