Chatboty SAS oferują sposób interakcji z ekosystemem SAS Viya, łącząc ze sobą raporty, wizualizacje, analizy i sztuczną inteligencję przez interfejs dla każdego, nawet bez znajomości kodu – mówi Saurabh Gupta, Senior Director of Data and Analytics at SAS.

Rekord oszustw w pandemii

Potrzeba wykrywania oszustw rosła już od 2014, jednak rok pandemii był wyjątkowy pod tym względem.

-Widzieliśmy rekordowe liczby oszustw i kradzieży tożsamości. W ostatnim roku obsłużyliśmy ponad 11 tysięcy tylko w naszym centrum kontaktowym, a naszą stronę odwiedziło 1,1 miliona unikalnych użytkowników – mówi CEO ITRC, Eva Velasquez.

ViViAN, czyli Virtual Victim Assistance Network to najnowszy chatbot ITRC. Firma nazywa go wirtualnym asystentem.

Chatboty pozwalają na interakcje z maszynami przy użyciu natural language processing (NLP) i zapewniają inteligentne odpowiedzi, dostosowane do użytkowników. Mogą interpretować zawiłości języka i usprawniać komunikację między ludźmi i maszynami dzięki lingwistyce, uczeniu maszynowym i głębokim uczeniu. Platforma Viya od SAS pozwala na stworzenie rozmowy przypominającej interakcje między ludźmi.

ViViAN została stworzona dzięki wieloletniemu partnerstwu ITRC i SAS, oraz grantowi z Department of Justice’s Office of Victims of Crime. ViViAN łączy w sobie rozumienie języka, płynność konwersacji i generowanie odpowiedzi.

Chatbot z empatią

Chatbot jest nauczony empatycznie odpowiadać na pytania, które są najczęściej zadawane ludziom. Wśród nich są pytania o kradzież dokumentów, oszustów biorących kredyt na czyjeś nazwisko, phishingowe wiadomości albo niemożliwość wypełnienia zeznania podatkowego. W niektórych przypadkach całkowicie rozwiązuje problem, w innych przekierowuje do konsultanta.

-Niektórzy potrzebują pomocy żywego konsultanta. Znając ofiary oszustów, wiemy, jak ważne jest otrzymanie informacji przed rozmową z prawdziwą osobą – mówi Velasquez.

ViViAN zostanie zaprezentowana podczas Virtual SAS Global Forum 2021, konferencji analityków, która w tym roku, z powodu pandemii, odbędzie się on-line.