Emplobot to specjalny algorytm, który wykorzystując sztuczną inteligencję, rozmawia z osobami poszukującymi pracy za pośrednictwem Messengera. Chatbot w trakcie konwersacji zbiera od kandydata informacje na temat wymarzonego zajęcia, posiadanych umiejętności czy wykształcenia, a następnie wyszukuje dla niego oferty pracy. W kolejnym kroku wysyła mu zaproszenie do udziału w spotkaniu rekrutacyjnym.

Emplobot w Nationale-Nederlanden

– Teraz przyszedł czas na wsparcie i usprawnienie procesów rekrutacyjnych w tym obszarze, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie Emplobota. Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększymy naszą efektywność przy jednoczesnej oszczędności czasu, którego dotychczas wymagały działania rekrutacyjne – mówi Monika Kosińska, Partner ds. HR i Rozwoju w Nationale-Nederlanden.

Nationale-Nederlanden uruchomiło chatbota rekrutacyjnego dla trzech stanowisk w obszarze sprzedaży. Każda osoba zainteresowana rozpoczęciem kariery w organizacji będzie miała możliwość otrzymania poprzez to narzędzie aktualnie dostępnych ofert pracy – dopasowanych do ich doświadczenia i oczekiwań. Kandydaci znajdą chatbota na stronie ubezpieczyciela, w postach w social mediach lub pod specjalnym linkiem w ogłoszeniach na portalu Pracuj.pl.

– Chcemy trafić do  kandydatów, którzy na co dzień zaglądają na portale z ogłoszeniami o pracę, a jednocześnie są aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Drugi ważny aspekt to wpłynięcie na pozytywne doświadczenie kandydata. Proces aplikacyjny przez Emplobota jest łatwiejszy i bardziej dostępny, bo nawet nie posiadając CV, można zgłosić chęć współpracy z naszą firmą. Kolejną wartością, jaką daje to rozwiązanie, jest informacja zwrotna. Kandydat otrzymuje ją od razu po zakończeniu rozmowy – dodaje Monika Kosińska.