Z badania przeprowadzonego przez Symetria UX wynika, że większość osób, które miały styczność z chatbotami, ma do nich pozytywny stosunek. 45 proc. respondentów wybiera rozmowę z botem, bo zależy im na natychmiastowym uzyskaniu odpowiedzi – czytamy w komunikacie Santandera.

Chatbot Santi odpowie na pytania klientów Santander Bank Polska

Chatbot ma również informacje na temat zmian, jakie wprowadzono w związku z epidemią koronawirusa. Santi podpowie także, jak można bankować z domu i co się zmieniło w obsłudze kart i ubezpieczeń.

Każda rozmowa z wirtualnym chatbotem ma znaczenie, ponieważ rozpoznaje on pewne wzorce i kataloguje informacje. Dzięki pytaniom, które zadadzą użytkownicy i odpowiednim algorytmom Santi cały czas się uczy i wykorzystuje zdobytą wiedzę tak. Do tej pory najczęściej zadawane przez klientów banku pytania dotyczyły m.in.: otwartej bankowości Santandera, pakietu wielowalutowego, informacji o koncie dla dziecka oraz kwestii bezpieczeństwa.

Od momentu uruchomienia nowej funkcjonalności z końcem czerwca, Santi poprowadził 2739 rozmów, odpowiedział na 9502 pytania, a średni czas kontaktu z botem wynosił 3 min 38 s. W przypadku problemów ze zrozumieniem zapytania, Santi poprosi o jego doprecyzowanie, może też wyświetlać przydatne linki lub zaproponować tradycyjną rozmowę z konsultantem – wyjaśnia Santander w komunikacie.

W ostatnim czasie Santander Bank Polska wprowadził też dodatkowe rozwiązania w bankowości online, m.in. pakiet e-usług dla mikro i małych firm, możliwość zdalnego zakładania działalności gospodarczej, „Poradnik cenowy” dla klientów z Kontem Jakie Chcę i kartą Dopasowaną. W „Ustawieniach” udostępniona została również nowa sekcja „Bezpieczeństwo”, a Kantor Santander działa całodobowo.