Na początku grudnia pisaliśmy o udanej rundzie finansowania Monzo, w ramach której challenger bank pozyskał ponad 500 mln USD, co ustaliło jego wycenę na poziomie 4,5 mld dolarów. Do inwestowania w brytyjski fintech mogły zachęcać dane za 2021 roku, według których Monzo podwoił swoje przychody i tym samym zwiększył szanse na osiągnięcie rentowności.

Tencent nabywa udziały w Monzo

Reuters donosi, że do pozyskanego ostatnio przez Monzo kapitału dołączyły kolejne środki, a nowym inwestorem został Tencent. Nie ujawniono dokładnej sumy jaką wyłożyła chińska korporacja, mówi się o kwocie stanowiącej mniej 100 mln USD. Tencent znalazł się w gronie inwestorów Monzo obok podmiotów takich jak Abu Dhabi Growth Fund, Accel, Goodwater, czy Coatue.

Tencent kojarzony jest głównie z branżą gier oraz social mediów, w swoim portfolio posiada m.in. Riot Games. Oprócz tego inwestuje także w fintechy. Wcześniej zasilił kapitałem m.in. brazylijski challenger bank Nubank, a także francuski startup Lydia, który pod koniec roku zgarnął od inwestorów 100 mln USD i stał się kolejnym europejskim jednorożcem.

Ubiegły rok przyniósł Monzo nie tylko kolejne fundusze, ale przede wszystkim 100 tys. nowych klientów miesięcznie oraz nowe usługi. Zgodnie z zapowiedziami challenger bank rozpoczął pilotaż rozwiązania z zakresu BNPL. Chodzi o „Monzo Flex”, jest to nowa opcja w aplikacji pozwalająca rozłożyć płatność na 3 nieoprocentowane raty. Przy wyborze 6 bądź 12 rat są już naliczane odsetki.