Runda finansowania została przeprowadzona głównie przy udziale dotychczasowych inwestorów, takich jak Tencent, Accel i Founders Future. Ponadto po raz pierwszy we francuski startup zainwestowali Dragoneer i Echo Street.

Fintech Lydia pozyskał 100 mln USD

W ofercie francuskiego startupu znajduje się „superaplikacja”, która umożliwia m.in. oszczędzanie, dokonywanie płatności wirtualną kartą Visa, pozyskanie pożyczki do 3 tys. EUR, jak również płatności P2P.

W ubiegłym miesiącu spółka poinformowała o partnerstwie z platformą inwestycyjną Bitpanda. Dzięki tej współpracy użytkownicy aplikacji Lydia zyskali możliwość handlowania akcjami i kryptowalutami.

Według serwisu TechCrunch z usług fintechu korzysta już co trzeci Francuz w wieku od 18 do 35 lat. W sumie aplikacja ma już 5,5 mln użytkowników. W planach jest dalsze skalowanie biznesu w Europie. Ma w tym pomóc zatrudnienie 800 nowych osób w ciągu najbliższych 3 lat.

Kolejny europejski startup na liście jednorożców

Dzięki dofinansowaniu wycena spółki znacząco wzrosła i Lydia dołączyła do grona jednorożców w Europie. Jest to kolejna tegoroczna, udana runda inwestycyjna na rynku europejskich fintechów. W październiku brytyjski challenger bank Zopa pozyskał 300 mln USD, co ustaliło jego wycenę na poziomie 1 mld dolarów.

Wcześniej poprzez pozyskanie 200 mln USD europejskim jednorożcem został startup Swile. Jest on dostawcą nowoczesnych rozwiązaniach z zakresu benefitów pracowniczych. Działa głównie na francuskim rynku, myśli jednak o ekspansji w Brazylii.

Rekordową zbiórkę w tym roku zanotował także niemiecki neobank N26, który jesienią otrzymał 900 mln dolarów dofinansowania. Dzięki temu został wyceniony na ponad 9 mld USD i stał się drugim największym bankiem w Niemczech, pod względem kapitalizacji rynkowej.

Z kolei w Polsce do miana jednorożca pretenduje BLIK. W rozmowie z Fintek.pl Dariusz Mazurkiewicz, CEO BLIKA powiedział, że pojawiają się już pierwsze analizy funduszy inwestycyjnych, które specjalizują się w wycenianiu spółek technologicznych, gdzie BLIK jest już zaliczany do tego grona.

Pierwszym polskim jednorożcem został Docplanner Group, w Polsce znany pod marką ZnanyLekarz. Ostatnio Docplanner przejął niemiecką platformę medyczną Jameda, dzięki czemu zacznie działać na rynku naszych zachodnich sąsiadów.