Tencent to jedna z najwyżej wycenianych korporacji azjatyckich, która zrzesza takie firmy jak WeChat, TenPay, czy właśnie China Literature. O miano najwyżej wycenianej grupy w Azji rywalizuje z Alibaba Group.

Czytaj także: Microsoft szykuje grupowe zwolnienia

China Literature na sprzedaż. Tencent ma plan

China Literature to serwis bardzo podobny do Amazon Kindle. Chińczycy posiadają ponad 8 milionów pozycji od ponad 5 milionów autorów w swojej cyfrowej bibliotece. Miesięcznie z China Literature korzysta ponad 175 milionów użytkowników, z czego 90% na urządzeniach mobilnych.

65% udziałów w CL znajduje się w rękach Tencent. Firma chce wystawić część udziałów na sprzedaż, ale zapewnia, że przynajmniej 50% z nich wciąż pozostaną w rękach Tencentu. W zeszłym roku China Literature była wyceniana na 2,6 mln RMB ( renminbi – chińska waluta), co oznaczało wzrost o 59% w porównaniu do roku poprzedniego.

Tencent chce zdobyć jeszcze większe fundusze, aby rozszerzyć działalność China Literature na kolejne rynki. W tym celu jako sponsorów oferty zatrudniono Bank of America i Credit Suisse. Tencent działa na rynku e-booków już od 2004 roku, ale prawdziwy rozwój w tym sektorze rozpoczął się od roku 2014, kiedy to Chińczycy przejęli firmę Cloudary Corp za ponad 729 mln USD.