Apple Pay to system płatności mobilnych, który umożliwia wygodne dokonywanie płatności w Internecie. Wystarczy być posiadaczem konta Apple z podpiętą do niego kartą. Następnie przy wyborze metody płatności wybrać Apple Pay – kliknąć, potwierdzić i gotowe.

Przyznajemy, że jest to wyjątkowo skromna jak na Cinkciarz.pl wiadomość. Fintech z Zielonej Góry przyzwyczaił nas do codziennej porcji rozbudowanych informacji z rynków walutowych, jak również często zaskakujących newsów o sponsorowaniu znanych reprezentacji w różnych sportach (ostatnio były Czechy).

Im więcej metod tym lepiej

Wiadomość krótka, ale jednak ma dużą moc – oznacza bowiem, że kantory internetowe podobnie jak inne platformy funkcjonujące w polskim e-commerce dostrzegają potrzebę dostarczania klientom wygodnych metod płatności. Im więcej, tym lepiej. Ponadto potwierdza tezę, że Apple bardzo dba o to, by informacje o ich metodzie płatności były syntezowane – oficjalni partnerzy mają bardzo ograniczony katalog możliwości komunikowania nt. wdrożeń, sposobu działania i wynikach.

Apple Pay cieszy się w Polsce dużą popularnością. Chociaż oficjalnie dane nie są dostępne, to z nieoficjalnych przecieków wynika, że Polacy pokochali płatności telefonem z logiem nadgryzionego jabłka. Ponadto posiadacze urządzeń z systemem iOS w Polsce odpowiadają za ok. 20% ruchu w Internecie.

Pierwszym dostawcą płatności w Polsce, który wprowadził Apple Pay jako metodę płatności w e-commerce była spółka PayLane.

/ŁP