Największy polski bank rozpoczął już sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w oddziałach, a ich wdrożenie w IKO i iPKO planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku. Przy okazji PKO zaznacza, że do końca bieżącego roku będzie miał już ponad 3 miliony użytkowników bankowości mobilnej.

Nowości w aplikacji IKO

W ramach oferty banku polisy można nabywać od różnych ubezpieczycieli w ramach jednego pakietu. Przykładowo – polisę OC można wybrać u ubezpieczyciela Nr 1, Autocasco w firmie Nr 2, a Assistance u ubezpieczyciela Nr. 3. Dzięki temu można lepiej spersonalizować ofertę. Chociaż z drugiej strony kupno OC i AC u różnych ubezpieczycieli nie zawsze jest korzystne – firmy często oferują atrakcyjne zniżki przy zakupie całego pakietu.

Jeżeli chodzi o wideoweryfikację, to przedstawiciele PKO Banku Polskiego zdradzają, że mają już gotowy proces, ale wdrożenie potrwa jeszcze kilka miesięcy. Na początku wideoweryfikacja pojawi się w aplikacji IKO (najprawdopodobniej już około połowy 2019 roku), a następnie w serwisie transakcyjnym iPKO. Dzięki temu rozwiązaniu będzie można otworzyć rachunek bez wychodzenia z domu.

Na razie w Polsce wideoweryfikacje oferują mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank, Nest Bank i już wkrótce także Bank Pekao (jeszcze w tym roku). W przypadku dwóch pierwszych banków wideoweryfikacja jest dostępna zarówno z poziomu bankowości internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Alior i Nest Bank oferują zdalną weryfikację tylko za pośrednictwem bankowości internetowej.

Inne nowości, które planuje wdrożyć PKO Bank Polski to bilety komunikacji miejskiej i płatności za parkingi z poziomu IKO. Bank pracuje także nad mobilną autoryzacją. Jeżeli interesuje Was więcej smaczków z działalności PKO, odsyłamy do rozmowy z Michałem Macierzyńskim, Dyrektorem Departamentu Usług Cyfrowych i Grzegorzem Pawlickim Dyrektorem Biura Innowacji w PKO Banku Polskim. Pełny wywiad można znaleźć tutaj.