Przypomnijmy, że w I kwartale fiskalnym 2019 Apple zanotowało przychody na poziomie 84,3 mld dolarów – to spadek o 5%. Więcej na ten temat pisaliśmy wczoraj. Problemy wynikają przede wszystkim z dużo mniejszej sprzedaży nowych iPhone’ów, ale inne projekty Apple mają się całkiem nieźle – chodzi przede wszystkim o sprzedaż innych urządzeń, usług (np. przez AppStore) i samo Apple Pay.

Apple Pay na fali wznoszącej

Podczas prezentacji wyników kwartalnych Tim Cook mówił, że był to bardzo dobry okres dla Apple Pay. W minionym kwartale fiskalnym użytkownicy mobilnego portfela od Apple wykonali 1,8 mld transakcji, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. Dla przypomnienia – według danych firmy z Cupertino urządzenia Apple posiada 1,4 MILIARDÓW ludzi na świecie. W tym 900 mln to posiadacze iPhone’ów.

Wzrost transakcyjności Apple Pay to zasługa coraz szerzej implementacji oraz ekspansji geograficznej. W grudniu płatności pojawiły się w Niemczech, Belgii i Kazachstanie i w sumie działają już w 27 krajach. Tim Cook zwracał uwagę na ogromny sukces Apple Pay w Niemczech – według informacji Deutsche Banku w jeden tydzień nasi zachodni sąsiedzi aktywowali więcej aplikacji Apple niż konkurencyjnego Google Pay przez cały rok.

Apple Pay notuje bardzo dobre statystyki także w Polsce. Pomimo, że banki nie podają dokładnych danych wiadomo, że posiadacze iPhone’ów chętniej płacą z wykorzystaniem mobilnego portfela niż osoby korzystające ze smartfonów z Androidem. „Wyznawcy” Apple to mniejsza grupa, ale bardziej aktywna – tak jest zresztą na większości rynków. Przypomnijmy, że w Polsce Apple Pay zadebiutowało w czerwcu zeszłego roku i jest dostępne w prawie wszystkich największych bankach (poza Bankiem Millennium). Najświeższe wdrożenie to to w ING Banku Śląskim.

1,4 mld urządzeń z dostępem do App Store

Między innymi dlatego firma Tima Cooka planuje dalszy rozwój Apple Pay. Ostatnio nowością jest Apple Pay Cash – czyli szybkie przelewy na telefon. Tym samym gigant z Cupertino chce konkurować z PayPalem i należącym do niego Venmo. Usługa pomału wychodzi poza granice Stanów Zjednoczonych, ale w Polsce spotkałaby mocnego konkurenta w postaci BLIKA.

Apple wiąże bardzo duże nadzieje nie tylko z Apple Pay, ale także z pozostałymi usługami i urządzeniami ubieralnymi. W I kwartale fiskalnym przychody z App Store, iCloud, Apple Music i Apple Pay wzrosły o 18% – do poziomu 10,9 mld dolarów. Z kolei sprzedaż Apple Watchy i innych gadżetów typu wearables zanotowała wzrost o 35%. To nie są znamiona kryzysu. Powtórzymy jeszcze raz – do App Store podłączonych jest 1,4 miliardów  urządzeń. To tam są największe pieniądze, które mogę zbilansować straty płynące z mniejsze sprzedaży iPhone’ów.

PRZEJDŹ DO SKLEPU APPLE I CIESZ SIĘ NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI SPRZĘTEM