Początek dynamicznego rozwoju start-upu sięga 2013 roku, kiedy właścicielem został Robert Gryn. Zaledwie trzydziestoletni właściciel zbudował firmę technologiczną, która w cztery lata odnotowała wzrost przychodów na poziomie 13 000 procent.
Zarządzanie firmą Robert Gryn opiera na modelu tzw. lifestyle business, podkreślając tym samym istotę równowagi między życiem osobistym a zawodowym i czerpania przyjemności zarówno z życia, jak i pracy. Dla CEO Codewise nie pieniądze są kluczowe. Jego motto to „Ludzie, produkt, zysk” – dokładnie w tej kolejności.
Ludzie

Robert Gryn – CEO Codewise i jeden z najbogatszych ludzi w Polsce.
Słuszność inwestycji w pracowników potwierdzają stale rosnące wskaźniki przychodów i nowi klienci, a co za tym idzie – powiększający się z miesiąca na miesiąc zespół.
– W Codewise każdy czuje się odpowiedzialny za rozwój firmy i realizuje swoje zadania w stu procentach. Jednocześnie, stawiamy na to, by praca nie była wyłącznie przykrym obowiązkiem, a inspirującą podróżą pełną wyzwań. W przerwie między pracą a projektami dajemy sobie czas na relaks. Trening na siłowni po kilkugodzinnym siedzeniu przy biurku jest w stanie zdziałać cuda. Takie podejście maksymalizuje kreatywność i efektywność pracy – zauważa Robert Gryn.
Krakowskie biuro Codewise wyposażone jest m.in. w siłownię, salon masażu, salę muzyczną i gier. Pracownicy w przerwach mogą ćwiczyć na siłowni pod okiem osobistego trenera, wybrać się na zajęcia z jogi czy zagrać w Counter Strike’a na mapie odzwierciedlającej krakowskie biuro firmy.
Produkt i zysk Codewise
Codewise oferuje narzędzia marketingu efektywnościowego, z których korzystają firmy z całego świata. W grudniu 2016 roku sukces Codewise został zauważony przez Deloitte, który ogłosił polski start-up trzecią najszybciej rozwijającą się firmą technologicznie innowacyjną w regionie EMEA.
Zestawienie jest sporządzone w oparciu o procentowy wzrost przychodów operacyjnych ze sprzedaży na przełomie ostatnich czterech lat. Codewise chce być inspiracją dla młodych przedsiębiorców i udowadniać, że możliwe jest zbudowanie silnego, samodzielnego, technologicznie innowacyjnego przedsiębiorstwa w Polsce.
– Polskie firmy tworzą nowatorskie rozwiązania światowej klasy, ale często ich właściciele obawiają się ryzyka i wyjścia poza swoją strefę komfortu. Polska nie musi być wyłącznie zapleczem dla zagranicznych podmiotów. Mamy tu wyśmienitych specjalistów i innowatorów, którzy mają szansę podbijać świat. Muszą tylko w to wreszcie uwierzyć. Chcę, by młodzi przedsiębiorcy, widząc sukces Codewise, a przy okazji mój własny, zrozumieli, że mają potencjał, by osiągnąć to samo – podkreśla Robert Gryn, CEO Codewise.
Codewise w liczbach

- 110 pracowników (styczeń 2017),
- Przedstawiciele 7 różnych narodowości, mówiący w 11 językach,
- Średnia wieku: 29 lat,
- 23% kobiet, 77% mężczyzn,
- 54% zapalonych programistów
- Rok założenia: 2011
- Kraj założenia: Polska
- Flagowe produkty: Zeropark, Voluum
- Siedziby: Kraków, Londyn