Amerykańska konferencja zgromadziła najbardziej znaczące osobistości branży FinTech. Do Nowego Jorku przyjechali przedstawiciele największych korporacji finansowych, banków, firm analitycznych i badawczych. Wśród znanych finansowych marek pojawiły się takie tuzy jak: Citi, JP Morgan, Wells Fargo, UBS, American Express, Mastarcard, czy Visa.

FinovateFall w Nowym Jorku to także świetne miejsce dla inwestorów, dziennikarzy finansowych, blogerów oraz przedstawicieli firm szukających najnowocześniejszych trendów technologicznych, które ukierunkują świat finansów na najbliższe lata.

Czytaj także: MasterCard wprowadza płatności autoryzowane za pomocą selfie lub odcisku palca

Biometria i bazy danych na fali wznoszącej

Źródło: consdata.pl

Źródło: consdata.pl

Esencją Finovate są charakterystyczne, 7 minutowe prezentacje. Każda, z wybranych wcześniej w drobiazgowej selekcji, firm ma zaledwie 420 sekund, aby zaprezentować swoje rozwiązanie. Audytorium w skupieniu słucha, ogląda i notuje najważniejsze rzeczy dla siebie. 72 prezentacje, jedna po drugiej, w 7 blokach to niesamowity koncentrat najnowszych technologii i rozwiązań.

Wśród tegorocznych trendów technologicznych, zauważalnie dominowały rozwiązania skoncentrowane na wygodzie użytkownika – mówi Maciej Olejniczak Dyrektor Sprzedaży w Consdata Sp. z o.o. – prezentowane projekty, w większości przypadków, mają ułatwiać klientom kontakt i umożliwiać jak najszybsze załatwianie spraw w  bankach i innych instytucjach finansowych. Zaobserwowaliśmy kilka ciekawych pomysłów związanych z, identyfikacją biometryczną  oraz wykorzystaniem procesowania języka naturalnego (NLP) w bankowości elektronicznej – dodaje Olejniczak

Biometria w bankowości nie jest nowością. Na FinovateFall 2016 prezentowano jednak najnowocześniejsze metody identyfikacji właściciela konta bankowego na podstawie obrazu twarzy, analizy tęczówki i siatkówki, a także rozpoznania głosu. EyeVerify zaprezentowało na przykład oprogramowanie wykorzystujące identyfikację na podstawie wzoru naczyń krwionośnych wokół oczu. Takie formy w przyszłości mogą zastąpić tradycyjne PIN-y i inne dodatkowe hasła.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także sposoby zarządzania i wykorzystania informacji skumulowanych na kontach poszczególnych użytkowników. Dane finansowe, takie jak historia transakcji, salda, kategoryzacja i planowanie wydatków oraz wyszukiwania, mają coraz większe znaczenie. Firma Yodlee zaproponowała stworzenie wirtualnego, w pełni zautomatyzowanego, doradcy finansowego, który za pomocą chata będzie mógł komunikować się z klientem. Wystarczy krótka analiza danych i do użytkownika może iść informacja „zauważyliśmy premię od twojego pracodawcy na koncie – dobra okazja, aby spłacić kredyt studencki, tutaj masz opcje”. Od strony technologicznej – prawdziwe novum, dla użytkownika – ogromne ułatwienie.

Czytaj także: FinTech – ile osób z tego korzysta?

Consdata – platforma eximee

Źródło: consdata.pl

Źródło: consdata.pl

„7 minut to niewiele, aby zaprezentować całość rozwiązania technologicznego. – mówi M. Olejniczak – na Finovate pojechaliśmy z platformą eximee™, stworzoną do kompleksowej obsługi wniosków elektronicznych. Eximee™, pozwala na bardzo wygodny kontakt klienta z bankiem i umożliwia użytkownikom intuicyjne zarządzanie swoimi potrzebami oraz produktami bankowymi, za pomocą łatwych i prostych w wypełnianiu wniosków elektronicznych. Z drugiej strony platforma dostarcza bankom  narzędzia do tworzenia i monitorowania wniosków elektronicznych oraz stałego ich udoskonalania. Na tej platformie zostało zbudowane m.in. rozwiązanie do obsługi wniosków projektu „Rodzina 500+”. Nasza prezentacja została przyjęta  entuzjastycznie, ponieważ dajemy rozwiązanie dla bardzo ważnego problemu, istniejącego również na innych rynkach finansowych, także w Stanach Zjednoczonych.  Dla nas to ogromne wyróżnienie – dodaje Olejniczak.

Finovate to prawdziwe święto dla wielbicieli finansowych technologii. Kolejna edycja konferencji już w listopadzie w Hong Kongu.

O udziale Consdata w tegorocznej edycji Finovate pisał prestiżowy Huffington Post. Wkład polskiej firmy w to wydarzenie nie przeszedł bez echa!

O firmie

Źródło: consdata.pl

Źródło: consdata.pl

Consdata Sp. z o.o. już od 13 lat specjalizuje się w wytwarzaniu i wdrażaniu rozwiązań klasy e-business dla sektora bankowo-finansowego i publicznego. Główna działalność firmy skupiona jest w obszarze bankowości elektronicznej, płatności elektronicznych oraz modelowania i procesowania wniosków elektronicznych. W 2016 r., jako jedna z nielicznych firm informatycznych w Polsce, przygotowała rozwiązanie do całościowej obsługi wniosków Rodzina 500+, składanych za pomocą bankowości elektronicznej. Projekt został wdrożony w sześciu bankach w rekordowym czasie 2,5 miesiąca.

Consdata, założona w 2003 r., od początku swojej działalności zajmowała się usługami informatycznymi. Pierwsze zlecenia dotyczyły wdrożenia systemów typu corporate banking. W tym czasie, firma świadczyła również usługi programistyczne dla zewnętrznych klientów.

Katalizatorem rozwoju firmy było wprowadzenie na rynek  w 2012 r.  nowatorskiej platformy eximee™, stworzonej do całościowej obsługi wniosków elektronicznych. Eximee™ jest łącznikiem pomiędzy bankiem a klientem, który umożliwia klientom intuicyjne zarządzanie swoim kontem za pomocą wniosków elektronicznych,  bankom zaś, dostarcza narzędzi do tworzenia i monitorowania wniosków elektronicznych. Możliwość szybkiej i prostej adaptacji platformy do konkretnych potrzeb oraz automatyzacja wielu procesów, pozwala dostosować rozwiązania do zindywidualizowanych wymogów klienta. Pierwsze wdrożenie eximee™, przygotowane zostało dla  mBanku.

W marcu 2016 r. Consdata zaprojektowała i wdrożyła gotowe rozwiązanie do obsługi wniosków projektu „Rodzina 500+” zgodnie z wymogami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Prace obejmowały stworzenie wygodnego dla klientów elektronicznego formularza, umożliwiającego złożenie wniosku oraz zapewnienie funkcjonalności zgodnych z wymogami MRPiPS.  Dodatkowym wyzwaniem było opracowanie integracji z rządowym systemem emp@tia oraz integracji z różnymi systemami bankowości elektronicznej używanymi w poszczególnych bankach. Platforma została wdrożona w 7 polskich bankach, co stanowi 40% spośród wszystkich banków, które przystąpiły do projektu. Przez pierwsze trzy miesiące, system stworzony przez Consdatę obsłużył ponad 32% wszystkich wniosków złożonych za pośrednictwem bankowości elektronicznej. To pierwszy tego typu projekt w skali kraju, nigdy wcześniej bowiem,  nie używano systemów bankowości elektronicznej do komunikacji prowadzonej przez administrację publiczną.

W chwili obecnej Consdata prowadzi wiele nowatorskich i złożonych projektów, dla banków i firm z sektora finansowego w kraju i za granicą. Wśród klientów firmy znalazły się m.in.: mBank, Bank Zachodni WBK, SGB Bank, Bank BPS, Allegro, PayU, Credit Agricole czy Eurobank. Consdata jest członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.

Consdata – zakres działalności:

  • Projektowanie i implementacja rozwiązań z obszaru bankowości elektronicznej oraz płatności elektronicznych,
  • Modelowanie i procesowanie wniosków elektronicznych,
  • Budowa API dostępowego do usług finansowych w oparciu o Webservices lub REST,
  • Wytwarzanie oprogramowani na zamówienie ze szczególnym uwzględnieniem wysokiej dostępności i wysokiej wydajności rozwiązania.

Certyfikaty

  • ponad 20 certyfikatów Sun Java Developer
  • certyfikaty IBM Certified System Administrator, WAS ND 6.1
  • certyfikaty Oracle Database SQL Expert
  • certyfikat TOGAF 8 Certified
  • certyfikaty SCRUM MASTER
  • certyfikaty Prince2
  • certyfikaty CAPM PMI

Nagrody

  • Gazela Biznesu 2015 r. dla Consdata Sp. z o.o.
  • Hit roku 2015. Nagroda rekomendowana przez Gazetę Bankową dla platformy eximee™

Partnerzy technologiczni

  • IBM
  • Oracle