Dane eBay za 2017 r. pokazują, że obroty 10 największych sprzedawców z Polski, którzy dołączyli do platformy w ubiegłym roku, wyniosły prawie milion euro. Oznacza to, że każdy z przedsiębiorców wygenerował średnio 100 000 euro obrotów w pierwszym roku sprzedaży online. To więcej niż średni wynik nowych sprzedawców eBay z Francji, Włoch czy Hiszpanii i prawie tyle samo, ile wygenerowali nowi sprzedawcy eBay z Niemiec.

Najchętniej wybieranymi działami przez nowych sprzedawców eBay w 2017 r. były Dom i Ogród, Moda, Elektronika i Motoryzacja. Łącznie nowi sprzedawcy z Polski na aukcjach wystawili około 700 000 przedmiotów. Chętnie też wychodzili ze swoją ofertą na rynki międzynarodowe. W 2017 r. każdy z nich eksportował swoje produkty średnio do 21 krajów. Najpopularniejszymi kierunkami pozostawały Niemcy i Wielka Brytania.

– Decyzja o rezygnacji ze sprzedaży tradycyjnej i przeniesienie jej do internetu wpłynęła na dynamiczny rozwój mojej firmy. Kiedy postanowiłem wyjść na rynek międzynarodowy szybko okazało się, że ponad 95% produktów z mojej oferty znajduje nabywców poza Polską – podkreśla Bartłomiej Kalisz, właściciel sklepu DIS_AUTOPARTS na eBay.

Czytaj także: Darmowa dostawa nawet z Chin. Specjalne promocje eBaya

Startuje specjalna „Strefa Sprzedawców”

Coraz więcej profesjonalnych sklepów z Polski sprzedaje na eBay.

15 stycznia br. eBay uruchomił Strefę Sprzedawcy (https://strefasprzedawcy.ebay.pl/). To miejsce, w którym można znaleźć przydatne informacje na temat głównych kategorii eksportowych polskich firm, kosztów prowadzenia sklepu czy wskazówek na temat konkretnych narzędzi i rozwiązań, które mogą pomóc w rozwoju potencjału firmy.

– Nasze dane pokazują, że w 2017 r. aż 36% nowych sprzedawców dołączyło do eBay w styczniu. Dlatego właśnie teraz zdecydowaliśmy się uruchomić specjalną strefę, która ma z jednej strony pomóc potencjalnym sprzedawcom w pierwszych krokach na eBay, a z drugiej ułatwić rozwój biznesu tym, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży online na naszej platformie – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

W 2017 r. eBay ogłosił szereg nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce w ramach rozwoju portalu. Wśród nich znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, udostępnienie bezpłatnego narzędzia „eBaymag” do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach czy umożliwienie udziału w programie „Okazje”, który umożliwia wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu eBay rozpoczął również współpracę z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedać w wielu kanałach jednocześnie.