Nowa placówka banku mieści się w centrum Warszawy, przy ul. Świętokrzyskiej 16. W oddziale nie ma kas, a klienci, którzy chcą wpłacić gotówkę mogą to zrobić w strefie samoobsługowej – we wpłatomatach i bankomatach. Credit Agricole zawraca uwagę, że dzięki temu pracownicy mają więcej czasu na obsługę klientów. Będą też uczyć ich bezpiecznego korzystania z narzędzi bankowości elektronicznej i mobilnej.

Podobny oddział został uruchomiony między innymi przez Alior Bank – na początku bieżącego roku. Placówkę wyróżnia przede wszystkim nowy design, wykorzystanie nowych technologii, dbałość o środowisko i brak obsługi gotówkowej.

Bezgotówkowa placówka od Credit Agricole

W IV kw. 2018 r. z bankowości elektronicznej aktywnie korzystało 17,2 mln osób, tymczasem w podobnym okresie 2019 r. było to 18,3 mln użytkowników. Wciąż jednak wiele osób nie korzysta z nowoczesnych narzędzi, takich jak aplikacje mobilne, z obawy przed ich skomplikowaną obsługą, albo z powodu braku zaufania do bezpieczeństwa operacji wykonywanych samodzielnie. Dlatego, w nowej placówce Credit Agricole doradcy zostali wyposażeni w tablety, na których pokażą klientom funkcjonalności serwisów i wyjaśnią krok po kroku, jak wykonywać poszczególne operacje.

Placówka bezgotówkowa, to kolejna nowość wdrożona w tym roku przez Credit Agricole. W styczniu bank uruchomił specjalną aplikację do samodzielnego zakładania rachunków bankowych: CA24 Otwórz Konto. W kwietniu bank umożliwił klientom korzystanie z systemów płatności Fitbit Pay i Garmin Pay, dołączając je do uruchomionych wcześniej Apple Pay i Google Pay.

Warto dodać, że od stycznia we wszystkich placówkach Credit Agricole, a także w Contact Center banku, niesłyszący klienci mogą porozumiewać się z obsługą przy pomocy systemu zdalnego tłumaczenia języka migowego Migam. W 10 placówkach w największych miastach Polski zainstalowane zostały także pętle indukcyjne, ułatwiające kontakt z doradcą osobom korzystającym z aparatów słuchowych – czytamy w komunikacie.