Rynek płatności odroczonych jest jedną z najszybciej rozwijających się kategorii branży fintech. Usługę oferuje w tym momencie 30 proc. polskich e-sklepów. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na płatności odroczone wśród konsumentów, stymulowane dodatkowo przez pandemię Covid19.

Revo rusza na podbój polskiego rynku

– Coraz więcej młodych ludzi, również w Polsce, rezygnuje ze standardowych rozwiązań oferowanych przez banki (jak np. karty kredytowe) i szuka alternatywnych form finansowania zakupów, które są łatwo dostępne, przejrzyste i przede wszystkim wygodne w użyciu. Taka zmiana nawyków finansowych wzmacnia pozycję fintechów, szczególnie tych operujących w obszarze usług BNPL – mówi Marek Biernacki, CEO Revo Technologies w Polsce.

Dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się również płatności w ratach. O skali zjawiska świadczą dane z 4 maja bieżącego roku. Biuro Informacji Kredytowej odnotowało wtedy rekordową liczbę zapytań o zobowiązania ze spłatą w częściach, w następstwie otwarcia galerii handlowych po wiosennym lockdownie. Na silną zależność między majowymi wydarzeniami a zwiększeniem częstotliwości użycia metody płatności w częściach zwracali uwagę sami analitycy BIK.

Naprzeciw potrzebom konsumentów i panującym powszechnie trendom wychodzi Revo Technologies. Dostawca oferuje płatności odroczone oraz możliwość rozłożenia płatności na części. Oferta spółki adresowana jest zarówno do podmiotów działających w kanale online i co ciekawe również do sklepów stacjonarnych.

– Revo to spółka, która oferuje sieciom retail oraz sklepom e-commerce nowoczesne programy finansowania ich klientów, które znacząco poprawiają ich wyniki sprzedażowe. Nasze rozwiązanie znajduje zastosowanie w obu kanałach sprzedaży (tradycyjnym oraz online). Oferujemy szeroką gamę usług finansowych – są to popularne odroczenia płatności na 30 dni, jak również systemy ratalne dopasowywane do potrzeb klientów naszych Partnerów  – mówi Marek Biernacki, CEO Revo Technologies w Polsce.

Co wyróżnia Revo na tle konkurencji?

Swoja działalność Revo Technologies opiera na modelu biznesowym, który jak twierdzą przedstawiciele spółki – wyróżnia ją na tle konkurencji.

– Naszym wyróżnikiem rynkowym jest przede wszystkim szeroka dostępność rozwiązania. Przez ten termin rozumiemy funkcjonowanie w obu kanałach sprzedaży. Drugą z przewag jest umożliwienie wyboru formy płatności samym konsumentom. Kupujący wskazuje preferowaną metodę spłaty na tzw. froncie, czyli po przyznaniu limitu kredytowego i przed dokonaniem zakupu. Dzięki temu konsumenci dokonują zakupów o wyższej wartości, są mniej skłonni do zwracania zakupionych towarów (szczególnie w kanale online), a także częściej wracają do danego sprzedawcy – komentuje Marek Biernacki, CEO Revo Technologies w Polsce.

Dane sprzedażowe partnerów Revo Technologies w Polsce faktycznie potwierdzają powyższe. Niektórzy z nich notują zwiększenie wartości przeciętnej transakcji nawet o 219 proc. Wskaźnik zwrotów towarów w przypadku płatności w częściach zmniejsza się o 35 proc. Natomiast powracalność klientów korzystających z usługi wzrosła z kolei dwukrotnie.

– Rozwiązania Revo są wykorzystywane przez naszych Partnerów jako narzędzie do stymulowania sprzedaży. Przyznawane przez nas limity kredytowe oraz szeroka gama produktów finansowych powodują, że klienci mogą pozwolić sobie na większe zakupy wydłużając czas ich spłaty. Są też wtedy mniej wrażliwi na cenę – tym samym nasze rozwiązania umożliwiają Partnerom utrzymanie dotychczasowej marży bez stosowania agresywnej polityki rabatowej – komentuje Marek Biernacki, CEO Revo Technologies.

Partnerstwo i długoterminowa współpraca

W relacjach z merchantami, Revo Technologies stawia na partnerstwa długoterminowe i stałą współpracę.

– Nasza spółka jest graczem mogącym się pochwalić stabilnymi partnerstwami z kluczowymi podmiotami w regionie, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności biznesu – generujemy zysk nieprzerwanie w przeciągu ośmiu ostatnich kwartałów. Dzięki temu posiadamy wystarczające doświadczenie i środki, by inwestować w rozwijanie coraz lepszych rozwiązań dla naszych partnerów oraz rozszerzać naszą działalność na rynki zewnętrzne – komentuje Irene Shvakman, co-Founder Revo Technologies w Polsce.

Revo Technologies zostało założone w 2012 roku. Polska jest dla Revo nie tylko niezwykle ważnym rynkiem, ale ma być również HUBem operacyjnym dla całego regionu CEE.

– W Polsce współpracujemy już z pierwszymi partnerami zarówno w kanale online jak i offline. Ostatni czas był dla nas okresem nauki, zbierania doświadczeń i dopasowywania naszego produktu do wymogów i potrzeb polskiego rynku. Mamy silny lokalny zespół i jesteśmy teraz operacyjnie i finansowo przygotowani do zeskalowania naszego biznesu w Polsce – komentuje Marek Biernacki, CEO Revo Technologies w Polsce. – Dodatkowo warszawskie biuro Revo będzie HUBem operacyjnym na całą Europę Środkowo-Wschodnią. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenia zdobyte lokalnie w ramach ekspansji Revo na pozostałe rynki – dodaje.

Plany rozwojowe Revo Technologies zostały zabezpieczone przez czołowych inwestorów branży fintech. Do tej pory Revo pozyskało 50 milionów dolarów kapitału na drodze trzech rund inwestycyjnych.