Od wczoraj można pobierać aplikację w wersji beta. Google ostrzega, że rozwiązanie wciąż jest w fazie testów i cały czas może być niestabilne – na przykład może nie działać na wszystkich telefonach. O sprawie pisze serwis 9to5Google.

Spamerskie połączenie prosto na pocztę głosową

Chyba każdy z czytelników doświadczył męczących telefonów od sprzedawców, którzy potrafią dzwonić kilka/kilkanaście razy dziennie, a także w środku nocy. Już teraz Google oferuje rozwiązanie, które filtruje połączenia i te od numerów oznaczonych jako spam wyświetla na czerwono – ale to nie jest rozwiązanie problemu.

Firma z Mountain View ma dalej rozwijać bazę „spamerskich” numerów i niedługo zacznie je przekierowywać prosto na pocztę głosową. Telefon nie zadzwoni, nie dostaniemy powiadomienia o nieodebranym połączeniu i pokaże się ono tylko w historii połączeń. Jeżeli telemarketer zostawi wiadomość na poczcie głosowej, będzie ją można odsłuchać, bądź usunąć z poziomu aplikacji.

W nadchodzących tygodniach nowa funkcja ma pojawić się już na całym świecie. Jest tylko jedna wątpliwość – czy na całym świecie baza „spamerskich” numerów będzie rozwijana równomiernie? Czy Google skupi się tylko na rynkach zachodnich? Funkcja traci sens, jeżeli będzie blokowała tylko mały odsetek połączeń. Na pochwałę zasługuje jednak fakt, że ktoś w Dolinie Krzemowej zwrócił uwagę na ten problem.

Jeszcze w zeszłym roku pisaliśmy o pomyśle Komisji Europejskiej, która chciała, aby wszystkie połączenia mające sprzedaż towaru lub usługi były oznaczone specjalnym prefiksem. Może to mogłoby w pewnym stopniu ułatwić zadanie Google? Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Koniec z męczącymi telefonami z call center.