– Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną konkurencją dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, operatora sieci Plus.

Cyfrowy Polsat i Discovery stworzą nową platformę streamingową

Nowy serwis zapewni widzom dostęp do polskich filmów, seriali, dokumentów, programów sportowych oraz rozrywkowych w jednym miejscu. Platformy Player.pl (należąca do TVN Discovery Polska) i Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) pozostaną dostępne dla widzów, a ich przyszły kształt będzie określony w najbliższym czasie.

Platforma streamingowa będzie podmiotem niezależnym biznesowo. Jej skala ma spowodować, że będzie atrakcyjną ofertą zarówno dla producentów dostarczających polski i międzynarodowy kontent, jak i dla klientów reklamowych. Model biznesowy zakłada otwartą i powszechną dostępność serwisu dla każdego internauty. Platforma będzie otwarta na współpracę z różnymi dostawcami treści. Wspólne przedsięwzięcie zostanie uruchomione po uzyskaniu zgody regulatora.

Na początek Polsat i Discovery zaoferują usługi w modeli AVOD (ang. advertising-based video on demand), co oznacza mniej więcej tyle, że dostęp do produkcji będzie darmowy po obejrzeniu odpowiedniej dawki reklam. W dalszej kolejności planowane jest włączenie modelu subskrypcyjnego, znanego z takich platform jak Netflix, HBO GO, czy Amazon Prime Video.

W ciągu ostatnich kilku lat na całym świecie następuje proces agregowania treści, dzięki czemu powstały międzynarodowe serwisy OTT (ang. over-the-top) o globalnym zasięgu – takie jak Netflix, czy Hulu. Nadawcy także chcą łączyć swoje zasoby, tworząc komplementarne serwisy o lokalnym charakterze. Warto dodać, że Discovery realizuje już tego typu przedsięwzięcie na rynku niemieckim.