W wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.

Uber wprowadza dodatkowe zabezpieczenia. Także w Polsce

– Na innych rynkach, kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji – czytamy w komunikacie.

Z kolei pasażerowie będą mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają zasad bezpieczeństwa – takich jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji. Pojawi się także nowa polityka anulowania przejazdu. Kierowcy będą mogli za darmo anulować kurs, jeśli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczną możliwość zyskają pasażerowie.

Nowe zasady wejdą w życie już 18 maja i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie Uber zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.

Poniżej wszystkie zmiany wprowadzane przez Ubera w Polsce:

  • Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (X, Select, Black) do końca czerwca.
  • Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu
    bezpieczeństwa.
  • Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.
  • Lista wytycznych dla pasażerów.
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy
  • Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski.
  • Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa. Kodeks społeczności Ubera zabrania dyskryminacji kogokolwiek ze względu na rasę czy kraj pochodzenia.
  • Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.
  • Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom. Posłużą również jako podstawa do produkcji filmów edukacyjnych, dostępnych z poziomu aplikacji.