12 grudnia 2017, 09:00:Central European Digital Payments - Warsaw 2017 - Hotel Novotel Warszawa Centrum, ul. Marszałkowska 94/98, 00-510 Warszawa, Polska

Działają w Polsce już od 20 lat. Jubileusz Diners Club

Rachunki klientów Diners Club_mat.Diners Club International

Organizacja płatnicza, która zapoczątkowała płatności bezgotówkowe na świecie oraz przyczyniła się do ich rozwoju w Polsce świętuje dwudziestolecie działalności w naszym kraju. Firma obecnie jest w trakcie wprowadzania zmian technologicznych, zapowiedziała również rozszerzenie oferty produktowej.

Diners Club jest jedynym niebankowym wydawcą na terenie Polski, będącym częścią jednego z największych i najstarszych wydawców kart na świecie. Początkowo polityka biznesowa firmy koncentrowała się na produktach i usługach skierowanych do przedsiębiorców, potem również do zamożniejszych klientów prywatnych. W kolejnych latach pojawili się nowi odbiorcy marki – aktywni podróżnicy, miłośnicy sportów oraz akceptanci. Już w ciągu trzech lat od momentu otwarcia polskiego oddziału, w portfelach naszych rodaków znajdowało się około 3 tys. kart Diners Club.

Czytaj także: Wydatki na reklamę w Internecie większe niż w telewizji

Pionier na rynku płatności bezgotówkowych

Historia Diners Club w Polsce rozpoczyna się jednak dużo wcześniej. Pierwszymi beneficjentami płatności bezgotówkowych w kraju nad Wisłą byli cudzoziemcy posiadający w  swoim portfelu plastik z logo Diners Club. Pod koniec lat 60. Biuro Podróży Orbis w  ramach swoich struktur uruchomiło specjalny Dział ds. Legitymacji Kredytowych, który miał zajmować się tego typu płatnościami. W 1968 r. za pomocą karty Diners Club zrealizowano pierwszą w  Polsce transakcję bez użycia gotówki.

– Jesteśmy częścią międzynarodowej firmy, która zainicjowała płatności bezgotówkowe na świecie i przyczyniła się do ich rozwoju w Polsce. Błyskawiczny, globalny rozwój marki sprawił, że wkrótce na rynku zaczęły się pojawiać kolejne tego typu organizacje – dodaje Katarzyna Fatyga, Dyrektor Generalna Diners Club.

Diners Club jest krajową instytucją płatniczą która swoje karty wydaje bezpośrednio, ale również we współpracy z bankami partnerskimi np. PKO Bankiem Polskim. Od ubiegłego roku wszystkie „plastiki” oferowane klientom indywidualnym są kartami kredytowymi. Firmy nadal mogą otrzymać kartę obciążeniową. Diners Club od lat utrzymuje stabilny poziom około 30 tys. kart w  obiegu.

– Kiedy polski oddział rozpoczynał działalność, płatności kartami Diners Club przyjmowało ok. 50 tys. akceptantów. Pierwszym z nich był PolCard, następnie na przestrzeni lat do ich grona dołączyły eService, Elavon, Pekao i PEP. Obecnie, ponad 250 tys. punktów handlowych i usługowych akceptuje karty DC. Ostatnio płatności kartami Diners Club uruchomiły również sklepy IKEA i AliExpress – mówi Katarzyna Fatyga z Diners Club Polska.

Czytaj także: Czy możemy zaufać biometrii?

Diners Club zapowiada nowości

– Rok 2017 to szczególny czas dla Diners Club, nie tylko ze względu na jubileusz, ale również z  powodu wielu przemian, które już zaczęły się wydarzać w organizacji – mówi Katarzyna Fatyga z  Diners Club.

Marka wystartowała z procesem migracji wszystkich kart na system zbliżeniowy. Do końca 2017 r., około 350 tys. terminali będzie akceptować zbliżeniowo płatności kartami Diners Club, a  ponad 90 proc. terminali będzie technicznie do tego przygotowanych.

Czytaj także: Rewolucja kartowa nad Wisłą. 50 lat płatności bezgotówkowych w Polsce

Z okazji jubileuszu, firma zapowiedziała także niespodzianki dla klientów – m.in. wprowadzenie nowych produktów oraz specjalnej promocji zaplanowanej na drugą połowę października.

– Aktywnie działamy na rzecz popularyzowania obrotu bezgotówkowego w kraju. Nasze badania pokazują, że choć Polacy coraz częściej korzystają ze swoich „plastików”, to do płatności bezgotówkowych nie do końca przekonały się jeszcze polskie MŚP. Jeszcze rok temu jedynie, co piąta firma z tego sektora korzystała ze służbowych kart kredytowych, a  dominującą formą płatności dalej była gotówka. Mamy nadzieję, że dzięki promocjom i  nowym, atrakcyjnym produktom uda nam się przekonać większą liczbę konsumentów do wybierania oszczędniejszych, wygodniejszych i  bezpieczniejszych form transakcji – dodaje Katarzyna Fatyga z Diners Club Polska.

Czytaj także: 77% badanych Polaków używa smartfonów do bankowania i codziennych płatności

Synonim niezawodności

Karty Diners Club stworzone są z myślą o przedsiębiorcach oraz osobach podróżujących prywatnie i służbowo. Oferują kompleksowe ubezpieczenie w podróży zagranicznej sięgające do 1 mln zł oraz bogaty pakiet usług dodatkowych, m.in. wejścia do saloników lotniskowych, czy korzystanie z szybkich ścieżek odprawy, tzw. Fast Tracków. Ostatnio, Diners Club uruchomił w swoich kartach nową usługę – Protect Buy, czyli silnego uwierzytelniania w  internecie.

– Jak pokazały badania przeprowadzone wśród posiadaczy kart, ze wszystkich usług dodanych do karty, najwyżej oceniane są ubezpieczenie zagranicznej podróży i dostęp do internetowego konta karty. Cieszymy się, że nasze doświadczenie i zaangażowanie są cenione na rynku także przez ekspertów. W naszej ofercie znajdują się produkty, które dwukrotnie z rzędu były nagradzane, jako najlepsze rozwiązania finansowe w podróży służbowej – dodaje Katarzyna Fatyga z Diners Club.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone