Nowa strona główna eBay.pl jest wyposażona w funkcjonalności oparte o technikę sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Dzięki temu oferty są dostosowywane do preferencji konkretnych użytkowników, którzy widzą stronę główną eBay dopasowaną do własnych, indywidualnych nawyków i zachowań zakupowych. Jedną z cech charakterystycznych eBay jest liczba oferowanych produktów – obecnie platforma oferuje ich już ponad miliard.

Nowe rozwiązania, które wprowadza eBay, są w szczególności skierowane do konsumentów, którzy nie dokonali jeszcze wyboru bądź dopiero poszukują inspiracji. – Naszym celem jest maksymalne ułatwienie zakupów, zarówno konsumentom, którzy chcą nabyć konkretny produkt, jak również tym, którzy dopiero poszukują inspiracji. Dzięki połączeniu sztucznej inteligencji z szeroką ofertą produktów możemy zaoferować użytkownikom przedmioty odpowiadające ich konkretnym potrzebom i zainteresowaniom – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Czytaj także: Polacy mogą już zamawiać produkty z niemieckiego eBaya bez ograniczeń

Nowością z perspektywy użytkowników jest również sposób prezentacji rekomendowanych produktów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji. Nowa strona główna to także intuicyjne moduły prezentujące m.in. najbardziej popularne produkty, trendy w poszczególnych branżach czy najciekawsze wydarzenia i promocje.

Shopbot, czyli eBay stawia na sztuczną inteligencję

W ramach rozwijania funkcji personalizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji eBay udostępnił użytkownikom specjalną usługę „Shopbot”. To spersonalizowany asystent zakupów rekomendujący produkty w ramach aplikacji Messenger, który wkrótce może stać się niezbędnikiem każdego zakupowicza.

Czytaj także: Nowy dział Dom i Ogród eBay.com będzie promował oferty polskich sprzedawców

W tej chwili aplikacja dostępna jest wyłącznie w wersji angielskiej. eBay inwestuje w rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia już od pięciu lat, chcąc w ten sposób sukcesywnie dostosowywać platformę do zmieniającej się rzeczywistości rynku e-commerce. W ubiegłym miesiącu eBay dołączył do organizacji non-profit „Partnerstwo sztucznej inteligencji na rzecz społeczeństw” (eng. Partnership on AI to Benefit People and Society), której celem jest stworzenie zróżnicowanych, globalnych perspektyw dla sztucznej inteligencji.