Wprowadzenie nowej strony głównej to efekt dynamicznych zmian zachodzących wśród zachowań zakupowych konsumentów. Obecnie aż 62% wszystkich transakcji na eBay dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba aukcji tworzonych za ich wykorzystaniem sięga 13,7 milionów tygodniowo.

Polacy kupują mobilnie

W Polsce trend ten coraz bardziej przybiera na sile – już co czwarta transakcja finalizowana jest z urządzeń przenośnych, a ich użycie wzrosło o 30% r/r. Mimo że wzrost jest bardzo dynamiczny, różnica jest widoczna w porównaniu z Azją, gdzie zgodnie z badaniami Global Web Index w 2017 r. ponad 60% osób robi zakupy przez telefon. Polscy kupujący na eBay nie odstają jednak od średniej unijnej, która w 2017 r. według badań Global Web Index wyniosła ok. 30%.

Klienci eBay mogą już korzystać z mobilnej wersji platformy aukcyjnej wyposażonej w dynamiczny interfejs oraz rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Wprowadzone funkcjonalności zostały oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję, co pozwala na dostosowanie oferty produktów do przyzwyczajeń zakupowych konsumenta. Jednym z tych rozwiązań jest możliwość własnoręcznego spersonalizowania swoich preferencji przez użytkownika platformy. Dodatkowo, aby ułatwić klientom proces wyszukiwania ofert, mobilny interfejs wyróżnia podział sugerowanych produktów na typy i ogólne kategorie. Dzięki nim użytkownik może szybciej i sprawniej dotrzeć do poszukiwanego artykułu.

W maju eBay na swojej amerykańskiej wersji serwisu uruchomił także funkcjonalność „Shop Your Interests”, w ramach której kupujący może określić swoje zainteresowania, hobby czy nawet styl. Wprowadzane dane służą do personalizacji oferty produktów. W ciągu najbliższych miesięcy rozwiązanie to będzie udostępnione również na innych rynkach.

eBay/RT