E-podpis zyskuje coraz większe uznanie w branżach, których specyfika działania wymusza na przedsiębiorcach generowanie dużej liczby dokumentów.  Podpisy elektroniczne – oprócz przyspieszenia samego procesu autoryzacji – pozwalają na zoptymalizowanie kosztów i zasobów, przyczyniając się tym samym do rozwoju idei paperless.

Jedną z pierwszych firm oferujących na polskim rynku usługi autoryzacji dokumentów i zawierania umów za pomocą e-podpisu jest Autenti. Platforma dysponuje rozwiązaniami zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Za jej pomocą można w prosty i bezpieczny sposób przejrzeć otrzymane dokumenty i złożyć pod nimi swój wirtualny podpis.

Weryfikacja podpisującego

Platforma oferuje także usługę weryfikacji tożsamości adresatów pism. Każdy z takich dokumentów opatrzony jest certyfikatem poświadczającym datę i tożsamość osoby podpisującej.

Warto nadmienić, że dla pełnego bezpieczeństwa e-podpis powinien spełniać normy Kodeksu Cywilnego oraz rozporządzenia eIDAS. Dzięki temu klient ma gwarancję, że wszystkie dokumenty i umowy podpisywane za pomocą platformy są prawnie wiążące na terenie całej Unii Europejskiej. Autenti pełni w tym przypadku rolę zaufanej strony trzeciej. Certyfikaty wydawane przez platformę mogą zatem stanowić wartość dowodową w sprawach sądowych.

– Znamy dobrze historie naszych klientów. W trakcie procesów sądowych, jako dowód w sprawie, niejednokrotnie wykorzystywane były dokumenty podpisane za pośrednictwem naszej platformy, na końcu których znajduje się Karta Podpisów Autenti. Jest to wizualizacja złożonych podpisów, na której znajdziemy elektroniczne pieczęcie Autenti poświadczające autentyczność, integralność dokumentu oraz fakt, że strony spotkały się wcześniej na platformie i skutecznie podpisały umowy online – mówi Tomasz Plata, CMO & Co-Founder Autenti.

– Zgodnie z naszą wiedzą, Klienci nigdy nie spotkali się z podważeniem takiego dowodu w sprawie na podstawie Kodeksu Cywilnego czy rozporządzenia eIDAS. Podpis elektroniczny to już nie fanaberia, to biznesowa potrzeba, której użycie buduje dziś wizerunek firmy innowacyjnej, przynosząc równolegle wiele wymiernych korzyści, w tym przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy – dodaje.

– Podpis elektroniczny to duże wsparcie dla firm i ich klientów. W Banku BNP Paribas od 2018 roku regularnie wdrażamy go we współpracy z Autenti, usprawniając kolejne procesy na linii Bank i klienci. Dodatkową zaletą w kontekście obowiązujących obostrzeń związanych z epidemią, jest wyeliminowanie fizycznej wymiany dokumentów. Tym bardziej jesteśmy dumni, że obok dwóch funduszy VC: InnovationNest i BlackPearls oraz Alior Banku i PKO BP, zostaliśmy inwestorami Autenti. Wierzymy, że łącząc siły, e-podpis stanie się niebawem standardem na rynku – mówi Paulina Skrzypińska, Koordynator Zespołu Innovation Lab w Banku BNP Paribas.

Szyfr i ograniczony dostęp

Dokumenty nadane do podpisania online są zabezpieczone także pod względem dostępności. Wgląd do nich mają jedynie osoby zaangażowane w cały proces. Ich treść może zmienić jedynie nadawca. Pracownicy Autenti także nie mają dostępu do przesyłanych dokumentów. Ponadto dane szyfrowane są 256-bitowym kluczem.

– Autenti wdrożyło wielopoziomowe rozwiązania, które zapewniają poufność dokumentów przetwarzanych na naszej platformie. Wszystkie dane przetrzymywane w plikach oraz bazach danych chmury obliczeniowej są zabezpieczone tak, aby  osoby nieupoważnione nie miały do nich dostępu. Dokumenty szyfrowane są zgodnie z najlepszymi światowymi standardami. Dodatkowo platforma Autenti wykorzystuje sprzętowe moduły zabezpieczeń w celu przechowywania kluczy. Te rozwiązania, w połączeniu z zaimplementowaną separacją fizyczną oraz logiczną danych, pozwalają nam zapewnić najwyższe bezpieczeństwo przetwarzanych dokumentów. – mówi Łukasz Cygan, CTO Autenti.

Autenti zapewnia również wsparcie technologiczne, m.in. za pomocą certyfikatu Premium EV SSL, algorytmów kryptograficznych oraz integracji systemu CRM/ERP z platformą Autenti.

/materiał partnera