Obecnie standardem na polskim rynku e-commerce jest gromadzenie środków na saldzie i wypłata po inicjacji przelewu wychodzącego przez e-sklep w panelu operatora płatności czy też po uzbieraniu określonej wartości środków.

Rozliczanie przelewów bez gromadzenia środków na saldzie

Od kilku lat coraz większą rolę zaczyna odgrywać automatyczne rozliczenie w terminie D+1 – co oznacza, że środki są księgowane na rachunku bankowym e-sklepu w sposób automatyczny w kolejnym dniu roboczym po dokonaniu przez klienta transakcji. Jeśli zatem klient dokona zakupu np. poprzez BLIK w poniedziałek, środki są dostępne na rachunku bankowym sklepu we wtorek.

Teraz serwisy i sklepy internetowe korzystające z Płatności Online Blue Media mogą otrzymywać płatności na swoje rachunki bankowe jeszcze tego samego dnia (“D+0”), i – co jest wyróżnikiem na rynku – niezależnie od granicznej godziny.

W informacji prasowej czytamy, że jednymi z pierwszych serwisów, które wdrożyły natychmiastowe płatności od Blue Media są Travel Planet SA i Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale Nederlanden. Rozwiązanie pozwala również na natychmiastowy zwrot pieniędzy klientom.

To właśnie równoległe zapewnienie obsługi zwrotów jest jednym z głównych wyzwań podczas rozliczeń „D+0”. Standardowo zwroty realizowane są z salda, tymczasem w rozliczeniu natychmiastowym nic się na nim nie odkłada. Rozwiązanie Blue Media oferuje kredytowanie zwrotów lub zapewnienie salda przedpłaconego z opcją monitoringu i przypomnień, a także kontrolą bezpieczeństwa i różnymi poziomami dostępu.