W 2020 roku Empik skoncentrował się na zagęszczeniu liczby salonów w dużych miastach, równolegle rozwijając sieć o mniejsze miejscowości (powyżej 15 tys. mieszkańców), w których dotychczas nie był obecny lub posiadał pojedyncze sklepy – czytamy w komunikacie.

Ścieżka rozwoju

– Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy – powyżej 250 mkw., oraz mały, od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store – mówi Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.

W 2020 roku Zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. 2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku – zaawansowana analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.

Autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu.

Empik będzie rozwijał usługę Premium Pay&Go

– Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i preferencje współczesnych konsumentów. Pandemia utwierdziła nas w przekonaniu, że najlepszą drogą do tego celu jest omnichannel. Dlatego też ekspansji sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój Empik.com i ścisła integracja obu kanałów, widoczna w praktyce w postaci m.in. usługi ekspresowej rezerwacji czy Premium Pay&Go – mówi Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku.

Tym samym uruchomiona w grudniu w ponad 40 salonach usługa Premium Pay&Go, stanowi kolejny istotny krok, postawiony przez Empik w 2020 roku. Dzięki niej można skanować produkty przy półkach w sklepie stacjonarnym i opłacać je w pełni samodzielnie z poziomu aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy.