Serwisy z rodziny eSky i eDestinos są dziś obecne w ponad 20 krajach, gdzie współpracują z 817 liniami lotniczymi i prawie milionem hoteli. Dzięki partnerstwu z Nethone, eSky i eDestinos jednocześnie zwiększą sprzedaż i zredukują odsetek notowanych chargebacków. Wszystko to przy zachowaniu doskonałego doświadczenia użytkownika na wszystkich platformach.

Czytaj także: Ten bank wydaje bransoletki płatnicze

Najpierw Ameryka Łacińska, później…

System w pierwszej kolejności uruchomiono na najbardziej wymagających rynkach Ameryki Łacińskiej, gdzie Nethone szczyci się licznymi sukcesami w walce z fraudem płatniczym. W niedalekiej przyszłości rozwiązanie zostanie aktywowane również w innych zakątkach świata obsługiwanych przez serwisy należące do eSky Group.

Nethone – polski dostawca opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań KYU (Know Your Users) – ogłosił dziś, że firma eSky Group – właściciel globalnego internetowego serwisu turystycznego znanego pod markami eSKy i eDestinos – wdrożyła przygotowany specjalnie dla niej pakiet rozwiązań do zapobiegania fraudowi płatniczemu. System wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i najbardziej wyszukane metody analityczne. Rozwiązanie łączy głębokie, wielowymiarowe profilowanie użytkowników, trwałe cyfrowe znakowanie urządzeń, biometrię behawioralną oraz zaawansowane uczenie maszynowe.

Czytaj także: Polskie branże przyznają – cyfrowa odwaga się opłaci

Głębokie profilowanie i modele szyte na miarę

Specjaliści Nethone stworzyli i wytrenowali całą armię modeli antyfraudowych w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb eSky Group oraz do specyfiki środowiska biznesowego, w jakim działa. Od teraz, specjalne, autorskie narzędzie profilujące Nethone dokładnie sprawdzi wszystkich użytkowników eSky i eDestinos, zbierając każdorazowo ponad 5000 punktów danych. Są to informacje o sprzęcie, oprogramowaniu, środowisku sieciowym
i zachowaniu użytkownika w interakcji z serwisem.

Modele antyfraudowe w czasie rzeczywistym przeanalizują każdą sesję i wydadzą celne rekomendacje dotyczące legalności transakcji kartowych, zanim płatności zostaną przekazane do rozliczenia. Innymi słowy, oszuści będą wykrywani jeszcze zanim dopuszczą się wyłudzenia – na żywo i automatycznie.

Czytaj także: nCino – bankowość z głową w chmurach?

Sztuczna inteligencja odporna na sztuczki oszustów

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, modele uczą się na bieżąco, zwiększając swoją skuteczność z każdą przeanalizowaną sesją. System utrzymuje więc najwyższy poziom skuteczności niezależnie od zmian w sposobie działania oszustów. Ponieważ rozwiązanie pracuje w tle, jego obecność nie jest w najmniejszym stopniu odczuwalna dla klientów eSky, a co za tym idzie, nie wpływa negatywnie na doświadczenie użytkownika.

W efekcie, dzięki Nethone, zespół zarządzania ryzykiem eSky Group będzie jeszcze skuteczniej chronić firmę przed fraudem, utrzymując przy tym pełną płynność i intuicyjność procesu płatności, zarówno w wersjach przeglądarkowych serwisów, jak i w nagradzanej za funkcjonalność aplikacji mobilnej.

Czytaj także: Czy dzięki sztucznej inteligencji możemy stać się nieśmiertelni?

Jak walczyć z fraudem?

– Jesteśmy dumni, że eSky zaufał naszemu doświadczeniu i technologiom. Walka z fraudem w branży turystycznej jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Zwalczanie fraudu w Ameryce Łacińskiej, gdzie można śmiało mówić już o pladze oszustwa, jest jeszcze bardziej wymagającym zadaniem. Myślę, że eSky nie mógł wybrać lepiej – mówi Hubert Rachwalski, CEO, Nethone.

– Nasz zespół posiada bogate doświadczenie w tworzeniu opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań antyfraudowych dla biznesu działającego w tym niesamowicie różnorodnym i szybko zmieniającym się zakątku świata. Jednocześnie, branża turystyczna jest od początku jednym z naszych kluczowych obszarów działania – dodaje.

Serwisy eSky Group są aktywne na ponad 20 rynkach, gdzie współpracują z 817 liniami lotniczymi i prawie milionem hoteli. Z ich usług korzysta już ponad 5,3 mln. użytkowników. Działalność prowadzona na tak dużą skalę czyni zarządzanie ryzykiem niezwykle trudnym, w szczególności w regionach, gdzie fraud płatniczy jest na porządku dziennym.

Czytaj także: Ponad 3 miliardy złotych zysku PKO Banku Polskiego

Globalny gracz w konkurencyjnej branży

– Współpracujemy wyłącznie z partnerami, którzy nie tylko doskonale znają się na swojej pracy, ale również dobrze rozumieją nasz biznes, nasze cele i wymagania, a także specyfikę rynków, na których działamy – powiedział Grzegorz Kwiecień, COO, eSky Group. W warunkach szybkiego rozwoju, trzeba bezustannie godzić zwiększanie sprzedaży z jednoczesnym utrzymywaniem ryzyka w ryzach.

– Ostatnimi czasy, testowaliśmy różne rozwiązania antyfraudowe. Mając na uwadze świetną reputację Nethone oraz wyniki naszych testów, mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że wybraliśmy właściwego partnera – dodał Grzegorz Kwiecień. Nethone działa w Ameryce Łacińskiej od kilkunastu miesięcy. Polska firma dostarcza rozwiązania antyfraudowe różnego rodzaju podmiotom, w tym Almundo – jednemu z największych internetowych biur podróży na kontynencie.

Czytaj także: Polscy sprzedawcy eBay eksportują dwa razy więcej niż Niemcy

Nethone/AS