Należący do Discovery Communications Eurosport oraz  właściciel Snapchata – Snap Inc., zawarły strategiczną umowę o współpracy w zakresie promocji i kontentu w kontekście nadchodzących XXIII Igrzysk Olimpijskich w  Pjongczangu. Dzięki niej użytkownicy Snapchata w Europie będą mogli śledzić olimpijskie zmagania, oglądając wiele dedykowanych materiałów na prowadzonej przez Snap platformie Discover.

Czytaj także: Arabia Saudyjska znosi zakaz dla Skype’a, WhatsApp i Snapchata

Tym samym Snap po raz pierwszy w swojej historii nawiązuje porozumienie dotyczące wielojęzycznych relacji olimpijskich na terenie Europy. Dzięki niemu, marki będą miały jeszcze więcej możliwości  dotarcia do młodszego pokolenia kibiców poprzez zupełnie nowe spojrzenie na igrzyska stworzone specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych. Użytkownicy poznają między innymi kulisy najciekawszych wydarzeń igrzysk w dyscyplinach takich, jak snowboard, narciarstwo zjazdowe i dowolne czy hokej na lodzie, a także uzyskają dostęp do interesujących materiałów bezpośrednio od swoich ulubionych sportowców i influencerów.

Igrzyska na Snapchat

Pierwsza tego rodzaju umowa obejmie zarówno codzienne Our Stories – starannie dobrane wiadomości, w których znajdą się snapy opublikowane przez użytkowników Snapchata – jak i Publisher Stories – artykuły okołoolimpijskie z różnych źródeł – starannie wyselekcjonowane przez Eurosport. Poprzez Our Stories użytkownicy otrzymają dostęp do oryginalnych materiałów w postaci snapów olimpijskich tworzonych przez specjalny zespół Snapchata oraz wyjątkowe relacje z igrzysk przygotowane przez Eurosport, które uchwycą każdą chwilę olimpijskich emocji w dynamicznie rozwijającym się serwisie streamingowym Eurosport Player.

Nowe artykuły Eurosport Publisher Stories zaangażują użytkowników Snapchata, umożliwiając im tworzenie, selekcjonowanie i udostępnianie grafik, nakładek tekstowych, animacji oraz dźwięku, które dzięki platformie zyskają interaktywny charakter. Zespoły sprzedaży reklam w ramach struktur Discovery w całej Europie będą mogły zaoferować markom możliwość szerszego dotarcia do młodszych grup odbiorców w ramach pakietów reklamowych Snap Ad.

Czytaj także: Snapchat ma problem z alkoholem

– Cieszymy się, że możemy podzielić się emocjami i pasją igrzysk olimpijskich z dynamiczną, zaangażowaną i młodą grupą użytkowników Snapa. Dzięki temu możemy zrealizować naszą obietnicę i pokazać igrzyska rekordowej liczbie widzów w Europie na niespotykaną dotąd skalę – powiedział Michael Lang, szef zespołu International Development & Digital w Discovery International. – W ramach porozumienia Discovery stworzy oryginalne materiały, wykorzystując swoje wyjątkowe i innowacyjne spojrzenie na igrzyska olimpijskie, specjalnie dla jednego z największych i najbardziej wpływowych serwisów społecznościowych na świecie.

– Snapchat zapewni miłośnikom sportu niepowtarzalne wrażenia z igrzysk olimpijskich i pozwoli im nawiązać kontakt z ulubionymi zawodnikami i drużynami. Discovery już wcześniej okazało się znakomitym partnerem, adaptując swój kultowy Shark Week na Snapchata – powiedział Ben Schwerin, wiceprezes Snap Inc. ds. partnerów. – Cieszymy się z rozszerzenia naszej współpracy, która dostarczy użytkownikom Snapchata w Europie najlepszych olimpijskich wrażeń.

–  Nie możemy doczekać się relacjonowania igrzysk olimpijskich na Snapchacie w Europie i cieszymy się, że możemy zapewnić naszym sponsorom olimpijskim i partnerom reklamowym ekskluzywny dostęp do odbiorców i interakcji, które dostarczyć może wyłącznie Snapchat podczas jednej z najbardziej prestiżowych imprez sportowych przyszłego roku . -podkreślił Jonathan Davies, Managing Directir, International Advertising Partnerships w Discovery i Eurosport.

Codziennie ze Snapchata korzysta średnio 57 milionów Europejczyków

W Wielkiej Brytanii każdego dnia serwisu używa 25% użytkowników smartfonów. Społeczność Snapchata cechuje wysoki poziom zaangażowania: aktywni użytkownicy na całym świecie odwiedzają go przeszło 20 razy w ciągu dnia, tworząc codziennie ponad 3 miliardy snapów. Na całym świecie Snapchaterzy korzystają z aplikacji średnio przez ponad 30 minut w ciągu dnia, a użytkownicy w wieku poniżej 25 lat – przez 40 minut dziennie.

Czytaj także: Nowoczesna firma rozlicza się bezgotówkowo

Obie firmy poinformowały o współpracy na początku tego roku w USA, gdzie Discovery zajął się produkcją programów specjalnie na prowadzoną przez Snap platformę Discover. Premiera pierwszej wspólnej produkcji pt. „Shark Week on Snapchat” miała miejsce w lipcu. W ciągu tygodnia, w którym nadawano program, obejrzało go ponad 17 milionów użytkowników Snapchata.

Discovery Communications dysponuje wyłącznymi prawami telewizyjnymi i multimedialnymi na terytorium 50 krajów Europy do igrzysk olimpijskich w latach 2018-2024. Ponadto w ostatnim roku firma Discovery znacząco rozwinęła swoją międzynarodową działalność w segmencie digital, począwszy od założenia spółki joint venture BAMTech Europe, poprzez dwucyfrowy wzrost liczby użytkowników serwisu streamingowego Eurosport Player i współpracę z ProSieben przy ofercie telewizji over-the-top, po udostępnienie kanałów Discovery i Eurosport na platformie Amazon w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

/Informacja prasowa