Facebook już w maju ogłosił, że zamierza mocno rozwijać swoje e-commercowe skrzydło i uruchamia Facebook Shop. Teraz funkcja trafi do aplikacji mobilnej.

Pandemia sprawiła, że sprzedaż w większym stopniu przeniosła się do internetu. Użytkownicy spędzają więcej czasu w sieci, zatem czemu nie mieliby dokonywać zakupów bezpośrednio z Facebooka na urządzeniu mobilnym? To naturalny krok, który już wcześniej koncern Zuckerberga testował na Instagramie, gdzie od jakiegoś czasu jest już dostępna sekcja Shop.

Portal Techcrunch zapowiedział uruchomienie podobnego rozwiązania na aplikacji mobilnej Facebooka. Będzie się ona różnić od rozwiązania Facebook Marketplace, który jest przeznaczony do sprzedaży peer-to-peer, czyli pomiędzy użytkownikami.

Sprzedaż na żywo z social mediów

W artykule czytamy, że Facebook udostępni nowe narzędzia dla sprzedawców, w tym automatycznego kreatora i udogodnień związanych z komunikacją z klientami – użytkownicy będą mogli kontaktować się ze sprzedawcą za pomocą Messengera, WhatsAppa lub Instagram Direct. Jednocześnie Facebook zapowiedział, że z opcji płatności na Instagramie już niedługo będą mogli korzystać wszyscy sprzedawcy. Ponadto do końca roku zostanie zniesiona opłata za sprzedaż.

Facebook testował także opcję „zakupy na żywo”. Polega to na tym, że firma prezentuje produkt w trakcie wideo na żywo, a konsumenci mogą go obejrzeć i dokonać zakupu w czasie rzeczywistym – taka opcja ma być dostępna na Instagramie dla wszystkich sprzedawców w USA.

/LP