Facebook testuje przycisk „nie lubię tego”

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Facebook
Opublikowano: 9 lutego 2018 Aktualizacja: 19 lutego 2019

Facebook testuje nowy przycisk służący do oceny komentarzy użytkowników. Pojawi się długo wyczekiwana reakcja „nie lubię tego”, ale nie będzie działała tak jak oczekuje tego znaczna część użytkowników.

„Łapka w dół” ma służyć do zgłaszania komentarzy obraźliwych, albo nie na temat. Na razie jest testowana u wybranych osób w USA. Dostęp do nowej funkcji ma około 5% użytkowników aplikacji FB na Androidzie.

Czytaj także: Problemy z laptopami Lenovo. Istnieje ryzyko pożaru

„Nie lubię tego” na Facebooku – jak to działa?

Facebook testuje przycisk nie lubię tego

Jeżeli użytkownik zobaczy jakiś obraźliwy komentarz będzie mógł oznaczyć go przy pomocy „downvote”. Następnie należy wybrać co nie podoba się nam w danej wypowiedzi – czy jest obraźliwa, czy w stylu „fake news”. Na razie nie wiadomo co dalej stanie się z takim komentarzem. Czy zostanie usunięty? Czy będzie wyświetlał się na samym dole posta?

Do tej pory jeżeli jakiś komentarz obrażał uczucia użytkowników należało go zgłosić administracji Facebooka, a cały proces był bardziej skomplikowany niż kliknięcie „nie lubię tego”. Znaczna część facebookowiczów oczekuje jednak, że „downvote” będzie działał inaczej.

W jaki? Po prostu jako wyrażenie dezaprobaty na temat danego posta lub komentarza. Niestety, ale Mark Zuckerberg raczej się na to nie zdecyduje… Mogłoby to uderzyć w firmy, które same płacą Facebookowi za promocję postów. Pozostaje cieszyć się emotikonek dodanych w roku 2015 – takich jak śmiech, złość (wrr) i tym podobne.

Testowanie „downvote” to kolejny element walki z fałszywymi wiadomościami, lecz zdaniem niektórych użytkowników to następny krok do cenzury Facebooka. Zuckerberg twierdzi, że na razie nie planuje udostępnić przycisku „nie lubię tego” szerszej grupie odbiorców.

Czytaj także: Instagram wprowadza nową funkcję. Coś czego nie ma Snapchat

W tym miejscu warto także przypomnieć o innym testowanym rozwiązaniu Facebooka. Chodzi o promowanie treści z okolicy, w której mieszkamy. Ma to być ukłon w stronę mniejszych wydawców i kolejna utrudnienie (po ucinaniu zasięgów) dla dużych serwisów, o charakterze globalnym Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Kolejne zmiany na Facebooku. Więcej lokalnych treści.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

facebook-testuje-przycisk-tego