W sieci pojawiło się złośliwe oprogramowanie #alien podszywające się pod aplikację mobilną IKO, które wykrada hasła do bankowości internetowej. Nie dajcie się oszukać – instalujcie aplikacje tylko z zaufanych źródeł! – napisał CSRIT KNF na Twitterze.

Uwaga na fałszywą aplikację IKO

W 2020 roku do aplikacji IKO od PKO BP  logowało się ponad 1,1 mln klientów – to około 40% wszystkich logowań do IKO od momentu jej powstania. To największa aplikacja bankowa w Polsce, z największą liczbą klientów. Problem jest więc poważny. Użytkownicy muszą pamiętać, aby pobierać aplikacje tylko z zaufanych źródeł i sprawdzać informacje o programach – nawet jeśli pobierają je z oficjalnych sklepów, takich jak Google Play.

Wczoraj Przewodniczący KNF wystosował list do banków, w którym apelował o przykładanie większej wagi do cyberbezpieczeństwa. W związku z pandemią koronawirusa doszło do przyśpieszenia transformacji cyfrowej w sektorze bankowym. KNF dostrzega, że w wielu aspektach branża w niedostateczny sposób przykłada się do bezpieczeństwa klientów – dlatego apeluje o wzmocnienie działań w tym aspekcie.