– Rozwijamy nasze produkty związane z agregacją danych finansowych, ale także ich wzbogacania i analityki. Stajemy się globalną spółką, która sięga po nowe rynki. Aby ułatwić naszym Klientom współpracę postanowiliśmy zmienić nazwę spółki, aby ujednolicić ją z naszą międzynarodową marką – wyjaśnia Piotr Warsicki, CEO Kontomatik.

Weryfikacja klienta jest kluczem do podjęcia bezpiecznej decyzji o udzieleniu kredytu lub pożyczki. Kontomatik to fintech, który specjalizuje się w dostarczaniu partnerom kluczowych informacji nt. sytuacji finansowej klientów starających się o kredyt. Spółka umożliwia bankom, pożyczkodawcom i firmom z sektora fintech analizować realną historię operacji bankowych. Dane wykorzystywane są do udoskonalania obsługi klientów, np. w zakresie dostosowywania oferty do ich oczekiwań czy wykonywania dokładniejszej punktacji kredytowej.

Kontomatik ma ambitne plany

Spółka sukcesywnie rozszerza zasięg działalności o kolejne zagraniczne rynki. Zmiana nazwy z polsko brzmiącego Kontomierza tylko to może ułatwić. Firma podkreśla, że to zabieg „kosmetyczny” – zwłaszcza, że od dawna działa ona głównie pod brandem Kontomatik. W tym roku doszło do zmian personalnych. Nowym CEO został Piotr Warsicki, który od wielu lat jest związany jest z rynkiem płatności. Wcześniej pracował m.in. dla Visa, Capgemini, mPay i SkyCash.

Firma założona w roku 2009 przez Marcina Truszela jako Kontomierz, została przejęta przez Kreditech Holding SSL GmbH w roku 2015.  Firma rozpoczęła swoją działalność 10 lat temu – była jednym z beneficjentów programu UE Innowacyjna Gospodarka. Jak widać – niektóre przedsięwzięcia mające swój początek w tym programie przetrwały, mają się dobrze i osiągają globalne sukcesy.

/ŁP