Aplikacja okazała się strzałem w dziesiątkę. Nintendo zyskuje na giełdzie, a fani Pokemonów masowo ją ściągają. Aplikacja pozwala na przeniesienie świata dziecięcych fantazji do wirtualnej rzeczywistości. Na razie nie jest dostępna w Europie. Technologia w niej wykorzystywana może zostać wkrótce użyta dla usprawniania płatności lub zarządzania finansami.

Pokemon Go umożliwia łapanie Pokemonów, trenowanie ich oraz ewoluowanie i zdobywanie Gymów (czyli sal treningowych). Nie można stoczyć walki z innym graczem, co jest wielkim rozczarowaniem dla fanów. Jedyną możliwością wykorzystania ich w walce jest udanie się do wspomnianego Gymu, gdzie walczymy z wirtualnymi trenerami.

Gracz spaceruje w poszukiwaniu Pokemonów. Po jego znalezieniu pojawia się na ekranie telefonu, a gracz może go złapać. Użytkownicy mogą również wymieniać się swoimi Pokemonami (funkcja ta została dodana krótko po wydaniu aplikacji).

W reakcji na sukces Pokemon Go Nintendo zyskuje na giełdzie. Ich akcje wzrosły aż o 36%! Jest to rekord japońskiej formy, która na tokijskiej giełdzie znajduje się od 1983 roku. Aplikacja jest dziełem firmy Niantic, w którą Nintendo zainwestowało 30 mln $. Niantic narodził się jako startup Google, od którego odłączył się w 2015 roku.

Pokemon Go wykorzystuje technologię GPS, która ustala położenie gracza i informuje czy w jego pobliżu są jakieś Pokemony. Na ekrany telefonów trafiają za pomocą kamery.

Jak technologię Pokemon Go można wykorzystać w świecie finansów?

Można wyobrazić sobie sytuację, gdy człowiek chcący zrobić zakupy lokalizuje na swoim telefonie sklep wirtualny. Zmierza do najbliższego miejsca, a za pomocą kamery w telefonie wspomniany sklep pojawia się na ekranie. Dzięki temu można by było lepiej obejrzeć towar przed jego zakupem.

Z rozwiązania Nintec można skorzystać również w zarządzaniu finansami. Podobnie jak sklep, na ekranie można by było zobaczyć oddział banku. Dzięki technologii można by się zapoznać z nowym rodzajem konta lub ofertą  pożyczki , tak jakby cały proces przebiegał w oddziale.

Wprowadzenie takiego rozwiązania wydaje się kwestią czasu. Banki oraz firmy pożyczkowe chętnie z niego skorzystają, gdyż może to zwiększyć zainteresowanie usługami. Sukces Pokemon Go obrazuje zapotrzebowanie na tego typu produkty, a reakcja giełdy jeszcze bardziej zachęci inwestorów do korzystania z nowych możliwości, jakie zapewnia wirtualna rzeczywistość.

RT