Fintech stał się popularnym tematem rozmów na Facebooku

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Facebook
Opublikowano: 26 lutego 2019, 13:09 Aktualizacja: 2 maja 2019, 12:55

Najpierw się z Ciebie śmieją, potem rozmawiają i dyskutują, a na końcu fintech rządzi. Czy ktokolwiek pamięta by przy rodzinnym stole rozmawiał o sposobie zapłaty za chleb, bilet do kina lub przejazd taksówką? Czasy się zmieniły. Z badania Mastercarda wynika, że Internauci coraz częściej dyskutują o metodach płatności. Również w portalach społecznościowych.

Wczoraj opublikowaliśmy informacje o badaniu Visy i Uniwersytetu Stanforda dotyczącego trendów w płatnościach w obszarze komunikacji miejskiej zaprezentowanego na MWC19 w Barcelonie. Dzisiaj Mastercard zaprezentował raport o trendach rozmów w sieciach społecznościowych Digital Payments Study, który również zaprezentowano na MWC19 w Barcelonie.

Nowoczesne technologie zmieniają życie ludzi. Zmiany zachodzą bardzo szybko i często mają rewolucyjnych charakter. To skłania do rozmów, dyskusji, a często także krytyki. W zeszłym roku zwróciliśmy uwagę na interesujące zjawisko dotyczące Apple Pay – po jego uruchomieniu w kilku bankach, klienci pozostałych instytucji wręcz domagali się wprowadzenia tej formy płatności jak najszybciej, często publikując dosyć emocjonalne wpisy, a nawet grożąc przeniesieniem rachunku do innego banku.

Cyberbezpieczeństwo coraz popularniejszym tematem rozmów

W ramach tegorocznej, szóstej już edycji badania, które Mastercard opracował we współpracy z PRIME Research, przeanalizowano ponad 3,3 miliona rozmów przeprowadzonych w minionym roku w różnych kanałach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram czy Weibo.

Z raportu wynika, że Internauci nie tylko zaczęli korzystać z fintechowych metod płatności, ale także o nich rozmawiać. Liczba rozmów na temat płatności mobilnych zwiększyła się o 20%. Najczęściej poruszane wątki dotyczące płatności mobilnych to płatności zbliżeniowe, sztuczna inteligencja i wearables.

Co ważne – użytkownicy poszukują informacji o bezpieczeństwie. Mastercard wskazuje, że liczba wzmianek o ochronie danych osobowych w 2018 roku uległa potrojeniu, a dotarły one do 111 mln odbiorców na całym świecie. To mniej niż liczba odsłon nowego teledysku Rihanny, ale trend pokazuje, że zainteresowanie tym tematem rośnie.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

fintech-stal-sie-tematem-rozmow-na-facebooku