Wczoraj opublikowaliśmy informacje o badaniu Visy i Uniwersytetu Stanforda dotyczącego trendów w płatnościach w obszarze komunikacji miejskiej zaprezentowanego na MWC19 w Barcelonie. Dzisiaj Mastercard zaprezentował raport o trendach rozmów w sieciach społecznościowych Digital Payments Study, który również zaprezentowano na MWC19 w Barcelonie.

Nowoczesne technologie zmieniają życie ludzi. Zmiany zachodzą bardzo szybko i często mają rewolucyjnych charakter. To skłania do rozmów, dyskusji, a często także krytyki. W zeszłym roku zwróciliśmy uwagę na interesujące zjawisko dotyczące Apple Pay – po jego uruchomieniu w kilku bankach, klienci pozostałych instytucji wręcz domagali się wprowadzenia tej formy płatności jak najszybciej, często publikując dosyć emocjonalne wpisy, a nawet grożąc przeniesieniem rachunku do innego banku.

Cyberbezpieczeństwo coraz popularniejszym tematem rozmów

W ramach tegorocznej, szóstej już edycji badania, które Mastercard opracował we współpracy z PRIME Research, przeanalizowano ponad 3,3 miliona rozmów przeprowadzonych w minionym roku w różnych kanałach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram czy Weibo.

Z raportu wynika, że Internauci nie tylko zaczęli korzystać z fintechowych metod płatności, ale także o nich rozmawiać. Liczba rozmów na temat płatności mobilnych zwiększyła się o 20%. Najczęściej poruszane wątki dotyczące płatności mobilnych to płatności zbliżeniowe, sztuczna inteligencja i wearables.

Co ważne – użytkownicy poszukują informacji o bezpieczeństwie. Mastercard wskazuje, że liczba wzmianek o ochronie danych osobowych w 2018 roku uległa potrojeniu, a dotarły one do 111 mln odbiorców na całym świecie. To mniej niż liczba odsłon nowego teledysku Rihanny, ale trend pokazuje, że zainteresowanie tym tematem rośnie.